جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عید فطر

حوزه/ مولای متقیان در خطبه عید فرمودند که دنیا محل مسابقه و آخرت محل اجر و پاداش و جایزه است. بهشت جایزه برندگان و جهنم جزای بازندگان می باشد؛ لذا زیباترین و باشکوهترین مسابقه در ماه مبارک رمضان انجام می شود که جایزه نقدی آن در عید فطر عطا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی رسولی جویباری،  استاد حوزه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» بیان کرد: نامیدن روز فطر به عید به خاطر اطاعت، عبادت و بندگی انسان در ماه رمضان می باشد؛ لذا میزان بهره مندی انسان از عید فطر به اندازه بهره مندی اش از ماه رمضان است؛ بنابراین هرکس باید خود را در این روز با عملکردش در ماه رمضان بسنجد.

وی با اشاره به ویژگی های عید فطر در کلام علی (ع) گفت: طبق فرمایش امیر المومنین(ع)، عید فطر روز ثواب و پاداش نیکوکاران است؛ همچنین روز زیان و ضرر و خسران گناهکاران می باشد؛ زیرا آنهایی که ماه رمضان را به بطالت گذراندند، فیض روزه، جماعت، افطار، سحر و شب های قدر را از دست دادند، ضرر کردند.

استاد حوزه مازندران ادامه داد: عید فطر شبیه ترین روز به روز قیامت است، چرا که همه از جاهای مختلف برای اقامه نماز عید، به سمت محل اقامه حرکت می کنند، همان طور که روز قیامت هم همه از قبرهای مختلف از شهرهای مختلف، به سمت محشر حرکت می کنند و این حرکت دسته جمعی، تدعی کننده قیامت است.

وی تاکید کرد: عید فطر روز پند و عبرت گرفتن است، همچنین روز بشارت، غفران و بخشش الهی می باشد و کمترین چیزی که در این روز به روزه داران ماه رمضان می دهند این است که یک منادی در پایان رمضان ندا می دهد که" أبشروا عبادالله فقد غُفِر لکم ما سلف من ذنوبکم"، بله خدا همه گناهان را می بخشد، ولی آنچه که مهم است آینده انسان است، مواظب باشید، قلب پاکتان را سیاه نکنید

حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: مولای متقیان در خطبه عید فرمودند که دنیا محل مسابقه و آخرت محل اجر و پاداش و جایزه است. بهشت جایزه برندگان و جهنم جزای بازندگان می باشد؛ لذا زیباترین و باشکوهترین مسابقه در ماه مبارک رمضان انجام می شود که جایزه نقدی آن در عید فطر عطا می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ماه رمضان بهترین ماه، و در آن بهترین عبادت و دعا، بیشترین توجه خدا، بهترین تمرین تقوا، تمرین تزکیه نفس، بهترین نحوه شیطان ستیزی، تسلط بر نفس و ... انجام می شود، لذا خداوند در عید فطر بهترین هدایا و جوائز را تقدیم می کند، بنابراین عیدفطر، همانند ندارد.

انتهای پیام/ر

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha