جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عید فطر

حوزه/ از سوی دفتر مقام معظم رهبری و برخی مراجع تقلید فردا چهارشنبه ۱۶ تیرماه اول ماه شوال و عید سعید فطر اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد هلال ماه شوال امشب رؤیت و برای مقام معظم رهبری محرز گردید، بنابراین  فردا چهارشنبه 16تیر اول ماه شوال و عید سعید فطر است.

بر اساس این گزارش: از سوی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز اعلام شد: به اطلاع مومنین و مؤمنات می رساند نماز عید سعید فطر در مدرسه امام امیر المومنین علیه السلام به امامت استاد نجم الدین طبسی دامت اقامه خواهد شد.  

دفتر آیت الله العظمی موسوی اردبیلی نیز اعلام کرد فردا چهارشنبه عید فطر است.

دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در اطلاعیه ای آورده است : با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما مومنان خداجوی در ماه مبارک رمضان، به اطلاع امت مومن و شریف می رساند فردا چهارشنبه به عنوان اول ماه شوال المکرم (عید سعید فطر) برای مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ثابت شده است.

این دفتر ضمن تبریک این عید بزرگ، میزان زکات فطره برای هر نفر را مقدار یک صاع (۳ کیلوگرم) قوت غالب (گندم یا برنج) به قیمت شهر محل سکونت شخص اعلام می دارد.

در اطلاعیه دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی نیز آمده است: با آرزوى قبولى طاعات و عبادات مؤمنين و روزه داران در ماه مبارك رمضان به اطلاع مى رساند حلول ماه شوال برای آیت الله العظمی نورى همدانى  به اثبات رسیده و ایشان فردا چهارشنبه ١٦تیر ماه را عید سعید فطر اعلام نمودند.

دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی با صدور اطلاعیه ای از احراز رویت هلال ماه شوال برای معظم له خبر داد.

 

در این اطلاعیه آمده است: ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین گرامی در ماه ضیافت الهی، به اطلاع می رساند بر اساس جمع بندی اطلاعات رسیده، رؤیت هلال ماه شوال المکرّم در غروب روز سه شنبه 15/4/95 برای حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی  احراز گردید و لذا فردا، عید سعید فطر است.
این عید سعید را به همه مسلمانان تبریک گفته، سربلندی روزافزون اسلام و مسلمین را از خداوند تبارک و تعالی خواستاریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha