پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بازی های کودکانه

حوزه/ عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و عضو انجمن قلم ایران ، فعالیت تبلیغی رسانه ها به ویژه رسانه ملی را باعث تقویت و رشد هر چه بیشتر ادبیات کودک و نوجوان کشور عنوان کرد.

مجید ملامحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت هجدهم تیرماه ، سالروز درگذشت مهدی آذر یزدی و روز ادبیات کودک و نوجوان اظهار داشت: از آن جا که ما در حوزه کتاب و مجلات کودک و نوجوان فعالیت مستمر داریم ، به خوبی با مشکلات این عرصه به خصوص مساله گرانی کاغذ و هزینه های بالای چاپ و نشر آشنا هستیم.

وی افزود: به جهت بالا بودن قیمت کاغذ و دیگر هزینه های انتشار ، متاسفانه تا حدودی مقوله کتاب و کتاب خوانی در حال حاضر نسبت به چند سال پیش کمرنگ تر شده و این مساله می طلبد که دولت حمایت مالی و معنوی بیشتری در این رابطه داشته باشد.

عضو هیئت تحریریه مجلات کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی همچنین گفت: در این میان اجرای طرح هایی ملی همچون طرح تابستانه کتاب می تواند تا حدی به حل مشکل کتاب خوانی کمک کند به شرط آن که رسانه های جمعی به خصوص رسانه ملی به فعالیت های تبلیغی در این باره با جدیت بیشتری بپردازند و آن را به مردم معرفی کنند.

وی در خاتمه با بیان این که همه باید دست به دست هم دهیم که ادبیات کودک و نوجوان در ابعاد مختلف رشد پیدا کند، افزود: در هر صورت باید کتاب و مجله کودک و نوجوان با قیمت ارزان تری به دست بچه ها برسد تا خانواده ها نیز رغبت و انگیزه لازم را برای خرید این آثار مهم فرهنگی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha