جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 نماز عید فطر و محکوم کردن تروریسم درایالت کارولینا

حوزه/ امام جماعت مسجد آپرکینگ در کارولینای جنوبی آمریکا با تاکید بر اهمیت اتحاد در میان مسلمانان گفت: اسلام مذهب بخشش و مهربانی است و به همزیستی صلح‌آمیز با دیگران تاکید کرده و هرگز خشونت را تبلیغ نمی‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از postandcourier.com، بیش از ۶۰۰ تن از نمازگزاران شهر چارلستون در کارولینای جنوبی آمریکا مراسم جشن ایام عیدفطر را در بحبوحه ناامنی و تروریسم برگزار کردند.

به گفته روبی عبید این بزرگترین جمعیتی است که تا کنون مسجد آپرکینگ در این شهر به خود دیده است.

زنان و مردم از درهای جداگانه وارد شده، کفش‌هایشان را جلوی درب مسجد درآوردند و عماد مسلم، به زبان عربی تواشیحی در توصیف صفات خداوند خواند.

شیخ یعقوب، امام جماعت مسجد در موعظه عید فطر با تاکید بر اهمیت اتحاد در میان مسلمانان گفت: اسلام مذهب بخشش و مهربانی است. خداوند در کتاب قرآن که توسط محمد(ص) پیامبر خدا، بر مسلمانان آورده شده، به همزیستی صلح آمیز با دیگران تاکید کرده و هرگز خشونت را تبلیغ نمی‌کند.

نمازگزاران شهر چارلستون در کارولینای جنوبی آمریکا نماز عید فطر

یعقوب همچنین در سخنرانی خود گفت: ما امیدواریم غیرمسلمانانی که ایمان اسلامی را با ما شریک نیستند، با اسلام و مسلمانان رفتاری عادلانه داشته باشند و به کسانی که قصد دارند اسلام و پیروان آن را تعمدا منحرف نشان دهند گوش ندهند.

روبی عبید از نمازگزاران مسجد نیز می‌گوید: مسائل هر روز سخت‌تر می‌شوند. چرا همیشه این ما هستیم که باید تاوان بدهیم؟ ما که گناهی نداشته‌ایم و همیشه سعی داشته‌ایم بیشترین سهم را در این کشور داشته باشیم ولی متاسفانه اوضاع همین است!

مسلمانان در حالی ماه مبارک رمضان را به پایان می‌رسانند که افراط‌گرایان در سرتاسر دنیا در حملات تروریستی، سبب کشته شدن عده بیشماری از مردم از جمله مسلمان شدند. تروریست‌ها صدها تن را در حملات انتحاری در اردن، یمن، لبنان، ترکیه، مالزی، بنگلادش، عراق، عربستان سعودی و اندونزی کشته و مجروح کردند. طبق آمار نزدیک به 350 تن در ماه مبارک رمضان، مقدس‌ترین ماه مسلمانان جان خود را  در حملات تروریستی و انتحاری از دست دادند که بیشتر آنان را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

رشما خان یکی دیگر مسلمانان در این مراسم گفت: این مسئله بسیار نگران کننده است! در ماه مبارک رمضان خصوصا در مدینه که یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها برای ما مسلمانان است، چطور کسی می‌تواند چنین کاری انجام دهد و برادران مسلمان خود را اینگونه در سرتاسر دنیا به شهادت برساند! این ثابت می‌کند که آن‌ها مسلمان نیستند.

نمازگزاران شهر چارلستون در کارولینای جنوبی آمریکا نماز عید فطر

او در ادامه می‌گوید: رمضان ماه امور خیریه و فعالیت‌های دینی فوق العاده است. مساجد از نمازگزاران پر می‌شود و ما دائم به عبادت و نماز مشغول هستیم. سعی داریم امور خیر و خوبی را درک کنیم و سعی داریم به خداوند متعال نزدیک‌تر شویم و این بدترین زمان است که کسی بخواهد دست به چنین اعمالی بزند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha