سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 مراسم گرامیداشت کشته شدگان حمله تروریستی بغداد در پورتلند

حوزه/ ده‌ها تن از مهاجران عراقی با در دست داشتن پلاکارد با نوشته‌هایی چون «بغداد می‌سوزد» و «برای صلح دعا کنید» مقابل کلیسای پریش در شهر پورتلند تجمع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pressherald.com، روز یکشنبه ده‌ها تن از مهاجران و پناهندگان عراقی در ایالت اورگن در آمریکا با در دست داشتن پلاکاردهایی با نوشته‌هایی چون «بغداد می‌سوزد» و «برای صلح دعا کنید» مقابل کلیسای پریش در شهر پورتلند تجمع کردند. دلیل این گردهمایی بزرگداشت شهدای حمله تروریستی مرگبار هفته گذشته در بغداد بود.

کودکان شمع در دست داشته و با گچ نقشه عراق را بر روی پیاده‌روی آجری در مقابل کلیسا کشیده و بر روی زمین گُل گذاشتند.

در جنایت هفته گذشته در 3 جولای، تروریست‌های تکفیری در بغداد حداقل 222 تن در انفجار انتحاری کامیون بمب‌گذاری شده در بازار مسلمین جان خود را از دست دادند. این حمله تروریستی که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت یکی از وحشیانه‌ترین حملات تروریستی در عراق از سال 2003 و زمان حمله آمریکا به این کشور بوده است.

نور ابراهیم 19 ساله، یکی از سخنرانان این مراسم گفت: مردم باید بدانند که داعش از دین اسلام سوءاستفاده می‌کند تا حملات تروریستی بی‌شمار خود را توجیه کند. داعش اسلام نیست. داعش اصلا دین نیست. کشتن مردم دین محسوب نمی‌شود.

حمیده الوکیل از پورتلند، برادرزاده 17 ساله خود علی الوکیل را در این بمب‌گذاری از دست داده است. او در این باره می‌گوید: علی آنقدر به انفجار نزدیک بوده که هیچ اثری از این نوجوان 17 ساله باقی نمانده است. پناهندگان و مهاجران عراقی باید به یاد خانواده‌ها و دوستانشان که هنوز در عراق زندگی می‌کنند باشند و حمایت خود را از آسیب دیدگان این حملات تروریستی نشان دهند.

محمد البهادلی نیز با محکوم کردن قتل عام جوانان و کودکان بی‌گناهی که در بازارها در حال خرید بوده‌اند می‌گوید: این واقعه قلب انسان را به درد می‌آورد و ما باید یاد آن‌ها را گرامی بداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha