جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نقی باقری - شاهین دژ

حوزه/ امام جمعه شاهین‌دژ گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‌رنگ شود، بی حجابی جامعه را فرا گرفته و آن را به اغتشاشات ذهنی و مذهبی سوق می‌دهد.

حجت الاسلام  نقی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به جایگاه عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اظهار داشت: ارزش حجاب و عفاف در جامعه اسلامی و مسلمانان به قدری است که خداوند خود در بیان این مسئله وارد شده است و اهمیت حجاب را بیان می‌کند چرا که در آیه 30 سوره نور، خداوند متعال بر چشم پاکی و حفظ بدن از نامحرم تاکید داشته است.

وی افزود: خداوند در آیه 31 سوره نور نیز به چگونگی رعایت حجاب اشاره می‌کند و می‌فرماید:« به زنان با ايمان بگو چشم‌هاي خود را (از نگاه هوس آلود) فرو گيرند و دامان خويش را حفظ كنند و زينت خود را جز آن مقدار كه ظاهر است آشكار نکنند و (اطراف) روسري‌هاي خود را بر سينه خود افكنند (تا گردن و سينه با آن پوشانده شود) و زينت خود را آشكار نسازند مگر براي شوهرانشان يا پدرانشان يا پدر شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران همسرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان، يا پسران خواهرانشان، يا زنان هم كيششان يا بردگانشان (كنيزانشان) يا افراد سفيه كه تمايلي به زن ندارند يا كودكاني كه از امور جنسي مربوط به زنان آگاه نيستند، آنها هنگام راه رفتن پاي‌هاي خود را به زمين نزنند تا زينت پنهانيشان دانسته شود (و صداي خلخال كه بر پا دارند به گوش رسد) و همگي به سوي خدا بازگرديد اي مؤمنان تا رستگار شويد».

امام جمعه شاهین‌دژ تصریح کرد: خداوند به حجاب و عفاف از اول اسلام تاکید کرده است و جایگاه آن را برای ملت مسلمان و صاحبان کتاب بیان می‌کند، خداوند در آیه ای دیگر می‌فرماید:« من به شما لباس و پوشاکی ارسال کردم که با آن خود را تزیین کنید که بهترین آن تقوا است، این آیه نشانگر این است که لباس آبرو،عزت و شان و وقار را حفظ می‌کند».

وی خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق (ع) نیز در خصوص حجاب می‌فرمایند:« لباسی را بپوشید که شاًن شما را بالا می‌برد نه لباسی که جایگاهتان را پایین می‌آورد».

حجت الاسلام باقری بیان داشت: مسئله حجاب و عفاف باید در جامعه فرهنگسازی شود و این کار یک همت و تبلیغ دسته جمعی نیاز دارد مانند سیگار نکشیدن در مجامع عمومی و کمربند بستن که بدون حضور پلیس و مراقب نیز مردم خود به این موارد عمل می‌کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: به مناسبت روز حجاب و عفاف پیاده‌روی یک هزار نفری خواهران زینبی در شاهین‌دژ برگزار می‌شود و هدف آن تبلیغ حجاب توسط متولیان فرهنگسازی حجاب است اما سرقت‌های فرهنگی و هزینه‌های خارج از ضوابط از موانع هستند که در هر مراسم فرهنگی وجود دارند.

وی افزود: حجاب برای یک شخص نبوده بلکه برای جامعه و عموم است و اگر امر به معروف و نهی از منکر و ریش سفیدی در جامعه کم‌رنگ شود بی حجابی جامعه را به اغتشاشات ذهنی، عقیدتی و مذهبی سوق می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha