جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید آیت الله اعرافی از خبرگزاری حوزه

حوزه/ مدیرعامل خبرگزاری حوزه گفت: ما در این رسانه به دنبال خط مشترک میان رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بوده و هستیم تا صدای اختلاف از حوزه بلند نشده و ندای وحدت میان بزرگان باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسن مولایی صبح امروز در دیدار آیت الله اعرافی، مدیر جدید حوزه های علمیه از مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: هفته نامه افق حوزه از سال 1381 فعالیت خود را با پنج نیرو در ساختمانی محقر در گذرخان قم آغاز کرد.

وی ادامه داد: در آن زمان حوزه نسبت به خبر بیگانه بود؛ اما امروز به لطف خدا از آن روز تاکنون تحول ژرف و انقلاب عظیمی در اطلاع رسانی حوزه ایجاد شده است؛ به گونه ای که تمام بیوت مراجع عظام تقلید، سامانه اطلاع رسانی داشته و اخبار خود را برای خبرگزاری ها ارسال می کنند.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه ابراز داشت: امروز خوشبختانه اعتماد عمومی نسبت به مرکز خبر و اطلاع رسانی حوزه ایجاد شده است؛ به گونه ای که مراجعی همچون آیت الله وحید خراسانی به هفته نامه افق حوزه سفارش آگهی می دهند که برای ما بسیار مغتنم است.

*نگاه مثبت مراجع به رسانه حوزه

حجت الاسلام والمسلمین مولایی افزود: همچنین آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، سبحانی و ... اعتماد خوبی به رسانه حوزه دارند؛ به گونه ای که شخصیتی همچون آیت الله سبحانی شخصا تماس گرفته و اظهار لطف و محبت دارند.

وی خاطرنشان ساخت: پس از راه اندازی هفته نامه افق حوزه، خبرگزاری حوزه نیز از سال 1384 آغاز به کار کرد که در ابتدا با عنوان مرکز خبر حوزه فعالیت خود را شروع و سپس با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد به خبرگزاری حوزه تغییر نام داد.

*تولید 130 خبر در روز

مدیرعامل خبرگزاری حوزه تصریح کرد: امروز خبرگزاری حوزه در جایگاهی قرار گرفته که روزانه با تولید قریب به 130 خبر بازدیدی نزدیک به 120 هزار نفر داشته و کانال تلگرامی آن نیز بیش از 11 هزار عضو دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی بیان داشت: همچنین در ابتدای امسال نیز سایت عربی و انگلیسی خبرگزاری حوزه نیز راه اندازی شد که با توجه به حساسیت های موجود در عرصه بین الملل، با نظارت بیشتری به پیش می رویم.

*انتشار هفته نامه افق حوزه با 16 هزار تیراژ

وی اظهار داشت: هفته نامه افق حوزه نیز در 16 هزار تیراژ به چاپ رسیده و قریب به 15 هزار مشترک دارد.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه ابراز داشت: ائمه جمعه، اساتید سطح عالی، اساتید حوزه، مدارس برادران و خواهران کشور، روحانیون سپاه، جهاد، مستقر، طرح هجرت و ... مشترکین هفته نامه افق حوزه می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی خاطرنشان ساخت: امروز فراگیرترین رسانه حوزوی را در اختیار داریم که اخبار حوزه را اطلاع رسانی و پوشش می دهد.

وی تصریح کرد: ضمن تقدیر از حجت الاسلام والملسمین فرخ فال که در طول این دوران عنایت های بسیاری به ما داشتند، از آیت الله حسینی بوشهری نیز کمال تقدیر را داریم که ادبیات کار رسانه ای در حوزه را به ما آموختند تا در افراط و تفریط وارد نشویم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه بیان داشت: ما در این رسانه به دنبال خط مشترک میان رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بوده و هستیم تا صدای اختلاف از حوزه بلند نشده و ندای وحدت میان بزرگان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی با ارائه پیشنهادی به مدیر جدید حوزه های علمیه، اظهار داشت: ما امروز در عرصه اطلاع رسانی دچار خلأ جدی هستیم؛ چراکه فعالیتی که در این رسانه آغاز کرده ایم، آب باریکه ای بوده و باید تحول بزرگی در آن رخ دهد.

*یک پیشنهاد به مدیر حوزه

وی ابراز داشت: در حوزه های علمیه، جامعه المصطفی العالیمه، مراکز حوزوی و ... فعالیت های بسیاری انجام شده که بسیاری از آنان دیده نشده است و باید نمایشگاه بزرگی با حضور تمام مراکز و مؤسسات حقیقی و حقوقی بدون نگاه مرکزی برگزار شده تا تمام داشته ها در این نمایشگاه به عنوان تحول حوزه در چهار دهه گذشته عرضه شده و بزرگان کشور و اهل نظر نیز حضور پیدا کنند که در این صورت گام تحول ساز در عرصه اطلاع رسانی و کارکردی حوزه ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه در پایان خاطرنشان ساخت: با برگزاری این نمایشگاه شاهد تحول مناسب در عرصه اطلاع رسانی دستاوردهای حوزوی خواهیم بود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha