پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمين  رئيسي، در ديدار فعالان حوزه حجاب و عفاف

حوزه/توليت آستان قدس رضوي با بیان این که حجاب حق شخصی و خصوصی نيست، گفت: امروز مسئله حجاب، محمل جنگ اراده ها در جهان است، به طوري كه اراده اي در جهت حفظ حريم الهي و اراده ديگر در جهت شكستن اين حريم قدم برمي دارد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي، در ديدار فعالان حوزه حجاب و عفاف استان خراسان رضوي با بيان اين كه حجاب، حدود الهي و حقوق خداوند متعال محسوب مي شود و يك حق شخصي و خصوصي نيست، گفت: در طول تاريخ همواره مستكبرين در پي شكستن حدود الهي بوده اند و امروز نيز در كشورهايي كه خود را مهد آزادي مي دانند، مسئله حجاب تبديل به مسئله اي مهم و امنيتي مي شود و اين بيانگر آن است كه هدف آنها، نه بحث روسري و حجاب، بلكه شكستن حدود الهي و از بين بردن حريم هاست.

تولیت آستان قدس رضوی تصريح كرد: در مقابل، ديدگاه نظام اسلامي در مورد حجاب، پايداري، ايستادگي و مقاومت براي حفظ آن در برابر نظام استكباري است و اين مسئله منجر به جنگ اراده ها شده است كه از واقعه مسجد گوهرشاد شروع شد و تا امروز در دنيا جاري است و هر از گاهي در چهره يك بانوي محجبه در نقاط مختلف دنيا جلوه مي كند. نمونه آن هم كشته شدن بانوي محجبه در دادگاه آلمان بود كه به عنوان يك ننگ در تاريخ اروپا به ثبت رسيد.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري افزود: امروز امپراتوري رسانه اي غرب علاوه بر ايران، با تحميل بي رحمانه فرهنگ غربي بر ملت هايي نظير افغانستان، پاكستان، هندوستان و... كه در آداب اجتماعي خود داراي نوعي حيا و عفت هستند، تلاش مي كند اين حريم را بشكند تا بتواند اهداف خود را در آن كشورها گسترش بدهد.

وي افزود: آنچه تاكنون در حوزه حجاب و عفاف در استان انجام شده، ارزشمند و ستودني است، اما تا رسيدن به نقطه مطلوب، فاصله دارد و اميدواريم مجموع اقداماتي كه در حوزه حجاب و عفاف در مشهدالرضا صورت مي گيرد، به عنوان الگو و نمونه در كشور مطرح و مدنظر قرار گيرد.

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي با اشاره به حضور مضجع منور رضوي در مشهد مقدس، ابراز داشت: حريم رضوي فقط شامل حرم مطهر نمي شود و لازم است تمام شهر مشهد به عنوان حريم رضوي محسوب و مجموعه هاي مربوطه اقتضائات لازم را در اين زمينه فراهم آورند.

وي با بيان اين كه موضوع خانواده و حجاب و عفاف يكي از اصولي ترين موضوعات جامعه اسلامي است، گفت: اگر موضوع عفاف و حجاب به طور جدي مورد توجه همه مردم از جمله مجريان صدا و سيما، هنرمندان، برنامه سازان و... قرار گيرد، مي توان اميدوار بود كه بحث حيا نیز در جامعه فراگير شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي عفاف و حجاب واقعه مسجد گوهرشاد، بيان داشت: اگر آن روز زنان و مردان ما با نثار خون خود بر حفظ حجاب تأكيد كردند، منظور همان عفت الهي است كه بايد در راستاي حفظ آن تلاش كنيم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha