پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گرویدن ۷۲ تن از غیرمسلمانان عمان به دین اسلام در ماه مبارک رمضان

حوزه/ غیرمسلمانان عمان با شرکت در مراسم مختلف در ماه مبارک رمضان از این فرصت برای برطرف کردن تردیدهای دینی و گرویدن به اسلام استفاده کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofoman.com، 72 تن از غیرمسلمانان در کشور عمان در طول ماه مبارک رمضان به دین اسلام گرویدند.

در ماه مبارک رمضان غیرمسلمانان عمان در مراسم و نشست‌های مختلفی که در این کشور برگزار شده بود شرکت کرده و از این فرصت برای یادگیری درباره دین اسلام استفاده کردند تا شک و تردیدهایشان درباره جنبه‌های مختلف دین از میان برداشته شود.

شیخ عبدالرحمان الخلیلی رئیس بخش دانش اسلامی و تبادل فرهنگی در این باره گفت: بعضی از گرویدگان به اسلام از احترام و مدارایی که میان مسلمانان عمان وجود دارد شگفت زده شده بودند. بعضی از آن‌ها با دانش قبلی درباره اسلام به اینجا می‌آیند. بیشتر آن‌ها البته تصور می‌کنند که اسلام دین سخت‌گیر و دشواری است زیرا به رسانه‌های غربی گوش داده‌اند، اما وقتی عشق و احترام میان مسلمانان را می‌بینند به شدت تعجب می‌کنند.

شیخ در ادامه گفت: بعضی از آنان نیز سعی دارند قبل از گرویدن به اسلام این دین را بهتر بشناسند و برای همین به سراغ ما می‌آیند و عنوان می‌کنند قصد مسلمان شدن دارند. آنانی که به دین اسلام می‌گروند باید متقاعد شوند که این عمل را به خاطر خدای متعال انجام می‌دهند نه اینکه تحت فشار مسلمان شده‌اند. پس از اینکه به دین اسلام گرویدند ما به آن‌ها کتاب‌هایی برای آموزش دینی می‌دهیم تا مسلمانان بهتری شده و درک بیشتری از مذهب داشته باشند.

تشرف یافتگان به اسلام در عمان شامل   11 بانوی اوگاندایی، 10 بانوی سریلانکایی ،یک مرد فیلیپینی هستند و 29 نفر  نیز از ملیت‌های مختلف دیگر بوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha