جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و اقتصاددان حوزوی تصریح کرد: بی شک در سایه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی تا حدود قابل توجهی کاهش می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که بنا بر آمار در حال حاضر بین 5/2 تا 5 میلیون بیکار در کشور وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه بخش قابل توجهی از این افراد را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که باید برای این وضعیت فکری جدی کرد.

وی افزود: حقیقتاً چنانچه ما به دنبال رهایی اقتصاد از شرایط کنونی و به خصوص معضل بیکاری نسل جوان هستیم، چاره ای جز پیگیری برای تحقق اقتصاد مقاومتی نداریم، چه آن که اقتصاد مقاومتی بهترین راه اصلاح اقتصاد کشور است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از این حیث اقتصاد مقاومتی باید یک گفتمان عمومی و مردمی و فرایندی متداوم، مستمر، هوشمندانه و همه جانبه باشد که در نهایت به ارایه الگویی از اقتصاد پیشرفته برای کشور ما بینجامد.

وی گفت: طبعاً در این راستا بیش از هر چیز، تاکید بر روحیه جهادی، خلاقیت، نوآوری، ریسک پذیری، امید، تلاش خالصانه و تقویت همبستگی ملی مطرح شده و اهمیت خاصی پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی بیان داشت: در واقع اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در سایه آن کشور با استفاده صحیح از همه ظرفیت های انسانی و طبیعی به بالاترین نرخ رشد دست یابد و در این مسیر کمترین آسیب را از اقتصاد جهانی دریافت می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز اگر می خواهیم که به رشد و تحول اقتصادی دست یابیم ، باید به کار علمی و اقتصاد دانش بنیان در درجه اول ، اهمیت بسزایی قائل شویم و این که رهبر معظم انقلاب همواره تاکید می کنند که خام فروشی نکنیم معنایش همان اقتصاد مقاومتی است.

این استاد حوزه و دانشگاه  افزود: از سویی باید توجه داشت که تحقق اقتصاد مقاومتی در بین مردم و مسئولان نیازمند پیگیری ، مجاهدت و همچنین فرهنگ سازی است و این که در برابر مشکلات و سختی ها، خسته و نااُمید نشویم و در حل مشکلات و رفع نواقص و کمبودها به فضل الهی امیدوار باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha