پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 راه اندازی خط تولید لباس‌های محجبه توسط بانوی مسلمان آمریکایی

حوزه/بنیانگذار فروشگاه «حجاب شهری» درباره انگیزه راه اندازی این فروشگاه می‌گوید: پیدا کردن لباس مناسب برای بانوان مسلمان در آمریکا مثل کابوس می‌ماند!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، شریهان مصطفی، زن مسلمان مصری تبار است که در بروکلین، واقع در ایالت نیویورک آمریکا بزرگ شده  است، درباره انگیزه راه اندازی این فروشگاه می‌گوید: پیدا کردن لباس مناسب برای بانوان مسلمان در آمریکا مثل کابوس است. همکاران، دوستان، زنان جوان و مسن همگی این مشکل را دارند. و مجبورند برای اینکه لباس پوشیده‌ای داشته باشند یا البسه بسیار سنتی به تن کنند یا اینکه پارچه‌های مختلف و لباس‌های متعدد را از چند مغازه مختلف بخرند.

مصطفی 29 ساله فارغ التحصیل اقتصاد از دانشکده سیتی نیز با چالش پیدا کردن لباس مناسب مواجه بوده، به همین جهت در سال 2013 در پی شرکت در یک کلاس‌ کارآفرینی تجاری و به هدف از بین بردن چالش زنان مسلمان در آمریکا تصمیم به راه اندازی این فروشگاه می‌گیرد. او اکنون پیش از تولید محصولات در چین، لباس‌ها را خودش طراحی می‌کند. او که در آغاز با 8 طراحی اولیه وارد بازار تجارت شده است اکنون بیش از 70 نوع البسه مختلف روسری، شلوار، لباس مجلسی و لباس بچه طراحی و وارد بازار کرده است.

نام تجاری او نخست توسط دوستان و اعضای خانواده و همشهریان نیویورکی گسترش پیدا کرد و سفر به کنوانسیون‌های اسلامی خارج از شهر نیز در گسترش تجارت او موثر بوده‌اند.

خریداران با ستایش سبک لباس‌های جدید معتقدند که این خط تولید از جانب خداوند فرستاده شده است. عبیر اسد یکی از خریداران این فروشگاه می‌گوید: من این لباس‌های بلند را مشاهده کردم که پیشتر در هیچ مغازه‌ای ندیده بودم. من همیشه احساس می‌کردم که باید چنین لباسی را در کمدم داشته باشم، اما نمی‌دانستم چطور به چنین لباسی دسترسی داشته باشم.

برخلاف تصور بسیاری، حجاب در اسلام نشانه وابستگی به هیچ گروهی نیست بلکه بخشی از تعالیم و فرامین الهی محسوب می‌شود. حجب و حیاء و مذهب سنگ بنای زیرین صنعت رو به رشد تولید لباس‌های محجبه در سرتاسر دنیا هستند.

به پیش بینی کارشناسان، صنعت لباس و حجاب تا سال 2019 به بیش از 300 میلیارد دلار توسعه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha