سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 387090
۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
هفته نامه  افق حوزه

حوزه/ چهارصدوشصت ونهمین شماره هفته نامه "افق حوزه" با رویکرد انعکاس اخبار حوزوی و نشر آراء مراجع، علماء و فضلای حوزه نسبت به مسایل جهان اسلام منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» هفته نامه "افق حوزه" در مباحثی چون: «در آیینه اخبار»، «بین الملل»، «درس اخلاق»، «فرزانگان»، «آثار ماندگار»، «رواق شهیدان»، «کرسی اجتهاد»، «فقه و زندگی»، «پرس ‌وجو» و «افق خانواده» به ارائۀ مطالب می پردازد.

برخی از عناوین در شماره جدید این نشریه عبارتند از: «با پیگیری و اقدامات قاطعانه اعتماد مردم را حفظ کنید»، «تقدیر از خدمات آیت الله حسینی بوشهری / معرفی آیت الله اعرافی به ‌عنوان مدیر حوزه ‌های علمیه»، « «مبنای افزایش دیه در ماه های حرام چیست؟»، «هتک حرمت بقیع عاشورای دوم است»، «حوزه نیازمند شبکه ماهواره ای 10 زبانه است»، «عربستان می خواهد راه عادی سازی روابط عربی اسرائیلی را هموار کند»، «تکبر غربی ها عامل نزاع تمدن هاست».

* درس اخلاق آیت الله العظمی مظاهری

هفته نامه افق حوزه اقدام به درج درس اخلاق حضرت آیت الله مظاهری با عنوان "کسب مال حلال و آثار سوء مال حرام" نموده است، ایشان در این خصوص آورده است: امام صادق علیه السلام می فرماید: «مُجَالَدَةُ السُّيُوفِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِ الْحَلَال» نبرد در جبهه جنگ آسان تر از به دست آوردن مال حلال است.

امروزه وضعیت بازار بسیار نامطلوب است. گران فروشی، اجحاف، و فروش کالاهای نامرغوب به عنوان جنس خوب در بازار شیعیان به وفور یافت می شود. بازار با انصاف بازاری است که در آن اجحاف، گران فروشی، تقلب و حقه بازی نباشد و گرنه کسب آن بازار مخلوط به حرام می شود.

این مرجع تقلید به آثار سوء مال حرام اشاره کرده و افزود: مطلبی که همه باید توجه داشته باشند این که مال شبهه ناک دل را سیاه می کند چه رسد به مال حرام. به تجربه ثابت شده که یک غذای شبهه ناک انسان را از نماز شب باز می دارد. انسان اگر به غذای حرام و شبهه ناک اهمیت ندهد، دیگر حال نماز جماعت خواندن ندارد و می رسد به آن جا که نماز خواندن و روزه گرفتن برای او خیلی سنگین است.

برخی از عناوین " افق خانواده" عبارتند از: نابغه قرآنی 9 ساله ایران میهمان مسلمانان روسیه»، «تأثیر تغذیه صرف با شیر مادر در رفتار کودک»، «داروخانه در آشپزخانه!»، «خدا نجات می دهد»، «سم زدایی بدن با 7 خوراکی».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha