پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نوری و رئیسی

حوزه / آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: امروز هجمه های فراوانی از سوی مثلث استکبار، صهیونیسم و جریان نفاق علیه انقلاب صورت می گیرد و باید تمام ظرفیت های خود را برای مقابله با این هجمه بسیج کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با معظم له در مشهد مقدس، دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای این دیدار تولیت آستان قدس رضوی ضمن تشکر از معظم له، گزارشی از فعالیت های انجام شده در چند ماهه مسؤولیت شان ارائه کردند.

حضرت آیت الله  نوری همدانی در ادامه  از فعالیت های انجام شده در مدت مسئولیت آقای رئیسی تقدیر کردند.

معظم له  بیان داشتند: خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده، شاهد تحول بنیادین در آستان قدس رضوی بویژه در زمینه خدمت رسانی به زائران هستیم که این مساله باید گسترش یابد.

حضرت آیت الله نوری همدانی از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان شخصیتی انقلابی، پر تحرک و دارای فکر و اندیشه انقلابی یاد نموده و توصیه هایی به وی ارائه فرمودند.

ایشان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگ ترین قطب های فرهنگی در جهان اسلام تاکید و تصریح کردند: مهم ترین وظیفه آستان قدس باید معرفی چهره اسلام واقعی در دنیا باشد.

حضرت آیت الله  نوری همدانی گفتند: امروز اسلام های انحرافی همچون اسلام داعشی، اسلام وهابیت و اسلام آمریکایی در دنیا مطرح می شود و باید در مقابل اسلام ناب محمدی را به جهانیان عرضه کنیم؛ در این راستا باید ظرفیت ها و امکانات آستان قدس در جهت پاسخگویی به شبهاتی که در عرصه های مختلف مطرح می شود، بکار گرفته شود.

ایشان ارتباط با جهان اسلام را از وظایف آستان قدس رضوی دانستند و خواستار پیشبرد علمی آستان قدس به عنوان یک مرکز علمی در جهان اسلام شدند.

این مرجع تقلید  وظیفه دیگر آستان قدس رضوی را خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) دانسته و گفتند: خوشبختانه گام های ارزنده ای در این راستا برداشته شده که باید گسترش یابد.

معظم له همچنین خواستار ایجاد تسهیلات اقامتی برای افراد کم درآمد و اقشار ضعیف جامعه از سوی آستان قدس رضوی شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین در بخش دیگر توصیه هایی خود خطاب به تولیت آستان قدس رضوی خواستار ترویج فرهنگ انقلابی با بهره گیری از امکانات موجود شدند.

ایشان یادآورشدند: امروز هجمه های فراوانی از سوی مثلث استکبار، صهیونیسم و جریان نفاق علیه انقلاب صورت می گیرد و باید تمام ظرفیت های خود را برای مقابله با این هجمه بسیج کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha