پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خواستار توجه جدی به همه عرصه های تحولی در حوزه در مدیریت جدید حوزه های علمیه شد.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به آغاز دوره جدید مدیریت حوزه های علمیه اظهار داشت: قبل از هر چیز لازم است که از تلاش های ارزنده آیت الله حسینی بوشهری در امر مدیریت حوزه های علمیه تشکر کنیم که حقیقتاً ایشان خدمات خوبی داشته و زحمات فراوانی در این راستا کشید.

وی افزود: بی شک مدیریت حوزه های علمیه یک امر بسیار مهم و نقش آفرینی در جامعه و نظام است که بسیار امیدواریم آیت الله اعرافی با توجه به سوابق بسیاری که در مدیریت جامعه المصطفی العالمیه در طول سال های متمادی در کشورهای گوناگون داشته اند ، ان شاءالله بتوانند همچون گذشته منشا خدمات و برکات فراوانی باشند و با بهره گیری از تجربیات خود تحول چشمگیری در حوزه ایجاد شود.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که تحول در عرصه ها و ابعاد مختلف در حوزه لازم است، گفت: یکی از این عرصه ها ناظر به مسایل علمی است هر چندٰ معاونت آموزش و پژوهش حوزه و دیگر معاونت ها کارهای خوبی  انجام داده اند، اما باز هم لازم است یک بازنگری در فعالیت های آن ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در واقع آنچه مدنظر است این که به ویژه تحول در آموزش و کیفیت آن بر اساس سنت حوزوی باید به وضع مطلوب تری ارتقا پیدا کند .

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه گفت: همچنین نسبت به بحث پژوهش و تهذیب و اخلاق و تبلیغ و غیره با وجود فعالیت های خوب گذشته، اما باز هم جا دارد که فعالیت های نوینی با برنامه ریزی بهتر شاهد باشیم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در واقع توجه به این عرصه ها از خواسته های مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید می باشد که این ها در سایه نگاه تحولی محقق می شود و بسیار امیدواریم در دوران مدیریت آیت الله اعرافی شاهد تحقق این اهداف باشیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha