پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پروژه عمرانی مجتمع حوزوی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری ـ شهرکرد

حوزه/ معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از افتتاح ساختمان تازه احداث شده مدیریت استان و مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) شهرستان بروجن، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، مردانی، معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در بازدید مدیر دفتر فنی مرکز عمران و نوسازی حوزه های علمیه خواهران کشور از پروژه های در حال ساخت این استان، از افتتاح ساختمان تازه احداث شده مدیریت استان و مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) شهرستان بروجن همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر مراحل نازک کاری این پروژه ها در دست اقدام است که انشاء الله تا اول مهرماه به پایان خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه احداث ساختمان جدید مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان در سال 92، پس از واگذاری زمینی به متراژ 8500 مترمربع از سوی مسکن و شهرسازی به بهای تمام شده کلید خورد، اظهار داشت: این متراژ زمین برای احداث یک مجتمع حوزوی بزرگ ویژه حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در نظرگرفته شده است.

مردانی با اشاره به اینکه این مجتمع حوزوی شامل چهار پروژه ساختمانی است، ابراز داشت: در این مجتمع حوزوی، احداث ساختمان های مدیریت، مؤسسه آموزش عالی، مدرسه 400 نفری فاطمه الزهرا(س) شهرکرد و مسجد و حسینیه دیده شده است که به مرور و به ترتیب با تخصیص بودجه به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از این مجتمع بزرگ حوزوی، ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان پیشرفت فیزیکی 70 درصدی داشته است، تصریح کرد: ساختمان جدید مدیریت این استان با زیربنای 850 متری و در سه طبقه، در مهرماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری همچنین به احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) شهرستان بروجن نیز اشاره کرد و گفت: احداث این پروژه نیز از مهرماه سال 92 در زمینی وقفی از سوی مرحوم متقی نجفی به متراژ 1800 متر مربع کلید خورده است که انشاء الله با آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ساختمان اداری و آموزشی این مدرسه با زیربنای 1200 مترمربع، پیشرفت فیزیکی 90 درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر احداث ساختمان مهد کودک و نگهبانی و محوطه سازی این مجموعه در دستور کار قرار دارد.

وی توسعه زیرساخت های مدارس علمیه خواهران در این استان را از ضرورت ها دانست و افزود: رویکرد مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در احداث ساختمان های جدید مدارس علمیه مناطق این است که اگر مؤسس و اعضای هیأت امنا بتوانند زمینی با متراژ حداقل 2 هزارمتربع در اختیار کامل حوزه قرار دهند، بلافاصله بودجه آن تصویب و مراحل ساخت آن کلید خواهد خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha