پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب

حوزه/ حجت الاسلام دلدار، رعایت حجاب را مصونیت در برابر هجمه ها دانست و گفت: حجاب باعث مصونیت دختران و بانوانان از نگاه نامحرمان می شوند و عزت و ارزش زن را در جامعه ارتقاء می دهد.

حجت الاسلام دلدار، مدیر مدرسه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند با اشاره به جایگاه ویژه عفاف و حجاب در اسلام، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم و پیامبر(ص) و ائمه(ع) در احادیث متعدی به تبیین جایگاه حجاب در جامعه اسلامی پرداخته اند و حجاب را می توان مصونیت جامعه از تهاجمات فرهنگی استکبار دانست.

مدیر مدرسه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند افزود: حجاب باعث مصونیت دختران و بانوانان از نگاه نامحرمان می شوند و عزت و ارزش زن را در جامعه ارتقاء می دهد.

وی با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، تصریح کرد: باید فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه اسلامی ایران به عنوان یک فرهنگ عمومی به نمایش بگذاریم و اگر یک  بحث فرعی قلمداد شود باعث اشکال در نظام اجتماعی و ترویج فساد و زمینه ساز گناه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی، رسانه ملی را عامل موثری برای ترویج حجاب دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها به ویژه تلویزیون می توانند در سریال ها و فیلم ها در ارتباط با حجاب و بیان مضرات بد حجابی در جامعه نقش اساسی در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف ایفا نمایند.

وی با بیان حدیثی از امام علی (ع) یاد آورشد: عفاف و حجاب منشاء همه خوبی هاست و انسان های عفیف و پاکدامن اهل گناه نیستند و مقامشان به اندازه شهیدی که در راه خدا به شهادت می رسد، است.

مدیر مدرسه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند با تاکید بر لزوم رصد آسیب های اجتماعی، گفت: ما باید زمینه های به وجود آمدن بد حجابی را شناسایی کنیم و راهکارهای مقابله با این پدیده را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به نقش روحانیون تصریح کرد: روحانیون می توانند با استفاده از منابر و فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، فلسفه حجاب را برای جامعه تبیین کنند تا زیبایی های حجاب در جامعه طنین انداز شود.

حجت الاسلام دلدار افزود: روحانیون می توانند با معرفی سیره حضرت فاطمه (س) و الگوهای موفق حجاب در جامعه، زمینه را برای روی آوردن دختران به حجاب و عفاف فراهم کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha