جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بدحجابی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به آثار مثبت رعایت حجاب در جامعه، گفت: بحث حجاب تنها مختص زنان نیست، بلکه مستکبرین برای مقابله با حجاب کار می کنند و به دنبال تزلزل خانواده هستند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد، امروز در گردهمایی « زن، خانواده و حجاب»، در یزد، اظهار کرد : حجاب از زمانی که زن و مرد خلق شدند، بوده است و تا امروز ادامه دارد و تشکیل خانواده نیز از زمانی که زن و مرد در زمین قرار گرفتند، تشکیل خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی شکل گرفت.

وی تصریح کرد : حجاب در همه ادیان و حتی پیش از اسلام دیده می شود و البسه برای پوشش در هر کشوری متفاوت بوده و در گذشته حدود پوشش بیشتر از عصر امروز بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بر اصلاح نگاه ها و باورها در حوزه عفاف و حجاب تأکید کرد و افزود : باید موضوعات حجاب، خانواده و زن را تبیین کنیم و بدون تبیین همیشه دچار مشکل می شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی به آیات قرآنی و روایات در مورد حجاب اشاره کرد  افزود: از نظر روایات از آثار حجاب، حفظ کرامت، شخصیت زن و تکریم بنیان خانواده و تقویت آن می باشد و خانواده هایی که بدون این سبک اسلامی زندگی می کنند، دچار آسیب می شوند.

وی، نظارت و دقت در رعایت حجاب و پوشش اسلامی را در ببن خانواده ها و  افراد جامعه یک ضرورت خواند و ابراز داشت: رعایت این موضوع باعث آرامش افراد جامعه و اعضای خانواده به ویژه آرامش زوجین می شود.

این فعال فرهنگی از دیگر آثار رعایت حجاب در جامعه را صیانت از خانواده و آرامش روحی و روانی آن  و صیانت جامعه از مفاسد اجتماعی برشمرد و افزود : بدحجابی باعث از بین رفتن حیا در جامعه وانسان می شود.

مدیر کل تبلیغات  اسلامی استان یزد ادامه داد : بحث حجاب تنها مختص زنان نیست، بلکه مستکبرین برای مقابله با حجاب کار می کنند و به دنبال تزلزل خانواده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی  بهترین کتاب نوشته شده در مورد مباحث حجاب را کتاب « حجاب» شهید مطهری دانست و افزود : شهید مطهری از اینکه زنان مسلمان به دنبال الگوهای غربی هستند، ابراز نگرانی کرده است.

* نیازمند تعامل بین بخشی با حوزه های علمیه هستیم

سیما راغبیان، رئیس جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی نیز در این گردهمایی به فعالیت های شش سال گذشته این جمعیت اشاره کرد و گفت :  جمعیت بانوان با هدف ایجاد هماهنگی، همسویی، تعمیق و گسترش فعالیت های بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان و توانمند سازی شخصیت های تأثیرگذار فعالیت می کند.

وی شناسایی و  تقویت بنیه علمی و سواد رسانه ای زنان فعال عرصه فرهنگ دینی را در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی از اولویت های اجرایی این جمعیت عنوان کرد و افزود:  برای پاسخگویی به شبهات دینی در حوزه رسانه نیازمند تعامل بین بخشی به ویززه با حوزه های علمیه هستیم.

رییس جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی از اهداف این جمعیت را احیا و بازتولید نگرش ارزشی اسلام و ارائه الگو از هویت زن مسلمان، شناسایی و اولویت دهی به آسیب ها و نیازهای فرهنگ دینی بانوان استان و توانمند سازی زنان در حوزه های عفاف و حجاب، تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از آسیب های اجتماعی  و افزایش سواد رسانه ای برشمرد.

*تهاجم فرهنگی را جدی بگیریم

محمد علی طالبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد نیز در این گردهمایی اظهار کرد: تهاجم فرهنگی غرب علیه ما  از طریق  تولید کالاها و آثار هنری صورت می گیرد.

وی  اظهار امیدواری کرد : کارهای عملی در مورد عفاف و حجاب نتیجه ملموس در جامعه داشته باشد و بعضی  از برنامه های این عرصه توسط  نهادهای حاکمیتی و دولتی با خلأ مخاطب شناسی روبروست و هزینه ها و برنامه هایی را متحمل می شویم، ولی مخاطبان خاص را در اختیار نداریم.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha