پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: دشمنان گاهی با رواج یک مد، مطرح کردن تضاد آزادی زن با پوشش از طریق ماهواره و فضای مجازی در تلاشند که بی‌حجابی را در جامعه گسترش داده و به اهداف خود دست یابند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در اسلام گفت: بحث حجاب و عفاف از ضروریات و واجبات دین بوده و در آیات و روایات تأکید بسیاری برای رعایت آن شده استT ولی متأسفانه گاهی نسبت به آن کوتاهی می‌شود.

وی با اشاره به فلسفه حجاب و عفاف بیان کرد: اسلام به وسیله حجاب و عفاف می‌خواهد حریم خانم‌ها حفظ شود و هیچ تعرضی از ناحیه چشمی به او وارد نشود.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه حجاب برای انسان‌ها محدودیت نیستT بلکه مصونیت است، گفت: اگر خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم دیوار نداشته باشد در آن احساس نا امنی می‌کنیم، پس یکی از فلسفه‌های حجاب بحث مصون بودن و آرامش خانم‌ها است.

وی با اشاره به اینکه رعایت حجاب باعث مصون ماندن جامعه می‌شود، افزود: اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم و انسان‌ها در جامعه دچار گناه نشوند، باید حجاب و عفاف در جامعه رعایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی گفت: گسترش بی‌حجابی و به انحراف کشیدن و سست کردن ایمان در جامعه اسلامی از شیوه‌های استعمارگران است تا بتوانند در جوامع نفوذ کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان گاهی با رواج یک مد، مطرح کردن تضاد آزادی زن با پوشش از طریق ماهواره و فضای مجازی در تلاشند که بی‌حجابی را در جامعه گسترش داده و به اهداف خود دست یابند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم بیان کرد: اگر یک جامعه مترقی و سالم بخواهد به نتیجه برسد باید در چارچوب حفظ حریم‌ها پیش رود و اگر این حریم‌ها شکسته شود جامعه عقب خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل تأثیرگذار در بی‌حجابی خانواده‌ها هستند، بیان کرد: گاهی خانواده‌ها نسبت به فرزندان خود توجه کافی ندارند و به حجاب آنها اهمیت نمی‌دهند که خود موجب ترویج بی‌حجابی در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی کم توجهی دست‌اندرکاران فرهنگی جامعه را از عوامل دیگر گسترش بی‌حجابی در جامعه عنوان کرد و گفت: متأسفانه قانون حجاب و عفاف قابلیت اجرا پیدا نکرده است و اداراتی که باید نسبت به این مسئله تمهیداتی بیاندیشند کوتاهی کرده و هر روز به بهانه‌ای نسبت به این قانون موضع‌گیری می‌کنند.

وی نقش رسانه‌ها در کاهش بی‌حجابی در جامعه را مهم دانست و گفت: گاهی در صدا و سیما راهی را در پیش می‌گیرند که خود زمینه‌ساز بی‌بندوباری در جامعه می‌شود، رسانه‌های مکتوب کمتر به این زمینه ورود می‌کنند و گاهی موضعی برعکس نسبت به چادر می‌گیرند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم بی‌تفاوتی مردم را یکی دیگر از عوامل گسترش بی‌حجابی در جامعه عنوان کرد و افزود: وقتی نسبت به مسائل دینی تقیدی وجود نداشته باشد و در جامعه تذکری داده نشود و امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود جامعه دچار این مشکلات خواهد شد.

وی ادامه داد: متأسفانه یک احساس امنیت و آرامش نسبت به بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه به وجود آمده است و گاهی افراد با حجاب هستند که احساس ناامنی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه بزرگداشتی برای حجاب و عفاف برگزار می‌کنیم ولی آنطور که باید به این مسئله ورود نکرده و کم‌کاری می‌کنیم، گفت: امیدواریم با رسالتی که حوزویان دارند و کسانی که به تبلیغ می‌پردازند حجاب و عفاف در جامعه گسترش یابد.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف مسئله‌ای است که بسیاری از بزرگان ما به خاطر آن شکنجه شده و به زندان رفته‌اند و شهدای ما در وصیت‌نامه‌های خود به آن توجه کرده‌اند؛ پس نباید در گسترش حجاب و عفاف به شعار اکتفا کنیم، بلکه باید کارهای کلیدی برای گسترش آن انجام شود.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha