جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تخریب اموال یک مسجد در ایالت رودآیلند

حوزه / ساعاتی پس از حمله تروریستی در نیس فرانسه، افراد ناشناسی به یکی از مساجد ایالت رود آیلند در آمریکا حمله کرده، اموال این مسجد را تخریب کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از هافینگتون پست، ساعاتی پس از حمله تروریستی در نیس فرانسه، افراد ناشناسی به یکی از مساجد ایالت رود آیلند در آمریکا حمله کرده، اموال این مسجد را تخریب کردند.

به گفته اعضای این مسجد، پنجره‌های مسجد الهدا و مرکز جامعه اسلامی شهر کینگستون شکسته شده و عبارات اسلام‌هراسانه با اسپری بر دیوار این مسجد نوشته شده بودند.

پلیس جنوب کینگستون اعلام کرد: یک شاهد این واقعه می‌گوید فرد ناشناسی که لباس سرتاپا سیاه به تن داشته و صورت خود را پوشانده بود، با شی بلندی مانند یک تبر اقدام به شکستن شیشه‌های مسجد کرده و سپس از صحنه جرم گریخت.

پلیس هنوز موفق به شناسایی فرد مجرم نشده است.

اجازه نمی‌دهیم حوادث تروریستی سبب تفرقه افکنی میان مردم شود

دکتر جان رابینز، مدیر اجرایی بخش ماساچوست شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در این باره گفت: ما اجازه نمی‌دهیم حوادث تروریستی سبب تفرقه افکنی میان مردم شود. ما خواستار تشدید حفاظت از موسسات اسلامی در آمریکا بوده و برائت خود را چهره‌های عمومی غیرمسئول که نفرت و تفرقه را ترویج می‌دهند اعلام می‌کنیم.

کایر همچنین حادثه پنج شنبه نیس را محکوم کرد. در این واقعه یک مرد 31 ساله فرانسوی- تونسی در جشن روز باستیل کامیونی را به سمت جمعیت مردم رانده و منجر به کشته شدن 84 نفر و مجروح شدن بیش از 200 شد. با این حال هنوز هیچ ارتباطی میان این فرد و گروه‌های تروریستی پیدا نشده و معلوم نیست این حمله به هیچ عنوان ربطی به مذهب داشته باشد یا خیر.

مساجد هیچ نقشی در تروریسم ندارند

دیوید سانزر مدیر مرکز مثلث تروریسم و امنیت داخلی در دانشگاه دوک پیشتر گفته بود: به هیچ عنوان مدرکی مبنی در دخالت مساجد آمریکا در افراط‌گرایی و ترویج تروریسم وجود ندارد. اگر مدرکی در این باره وجود داشت ما از آن خبر داشتیم.

با این وجود مساجد آمریکا به طور مداوم هدف تخریب و دیگر جرایم نفرت محور قرار می‌گیرند. اوایل ماه اخیر یک فرد مسلح ناشناس به سوی مسجدی در تگزاس تیراندازی کرده و موجب آسیب زدن به اموال مسجد شده بود. به گزارش کایر که در اوایل امسال منتشر شد، پرونده‌های حمله به مساجد در سال 2015 به 78 مورد رسیده که این حملات شامل تخریب، آتش سوزی و دیگر آسیب‌های مالی می‌شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha