جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درگیری سلفی ها و وهابی ها

حوزه/ حسن الکتانی از سران برجسته سلفی در مغرب، گفت: المدخلی شیخ گمراهان است و ما بر این باوریم او و پیروانش در اطاعت از حاکم، غلو می کنند و ابایی از خونریزی ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، این روزها درگیری ها میان جریان سلفی و وهابی که هر دو از جریان های افراطی اهل سنت هستند افزایش یافته است. برخی بر این باورند که این درگیری ها به خاطر فشار دولت های حاکم به آنها برای رهایی یافتن از دست داعش است و این در حالی است که همین دو لت ها تا کنون از جنایت های داعش در سوریه و عراق چشم فرو بسته بودند.

در این زمینه چندی پیش یکی از مبلغان وهابی اهل عربستان به نام ربیع بن هادی المدخلی، اخوان المسلمین را متهم کرد که در حال تکثیر نسل تروریست های داعش در عراق و سوریه هستند.

المدخلی در ادامه اظهارات خود خواستار حمایت از دین در برابر جریان اخوان المسلمین شد و گفت: اخوانی ها خطرناک ترین فرقه برای اسلام هستند و دروغگوترین فرقه اسلامی نیز می باشند.

در واکنش به این اظهارات مبلغ وهابی، انجمن علمای مغرب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات این مبلغ عربستانی فتنه انگیز است و موجب ایجاد کینه و دشمنی میان اهل سنت می شود به ویژه با توجه به اینکه المدخلی از سلفی ها خواسته در برابر اخوانی ها بایستند.

انجمن علمای مغرب در ادامه در مورد مبلغان فتنه و تفرقه و فتواهای تکفیری بدون دلیل هشدار داد و افزود دعوت از سلفی ها برای مقابله با اخوان المسلمین اقدامی باطل و بیجا است.

حماد القباج مبلغ سلفی و مسئول هماهنگی ملی سابق دارالقرآن های مغرب گفت: این شیخ سعودی از تاثیر سیاسی خود به سود نظام های استبدادی و فتنه جو استفاده می کند تا مسلمانان را به جان هم بیندازد و فتنه طایفه ای به راه بیندازد و به نظر ما این حمله آنها به اخوان المسلمین یک حمله سیاسی است که ربطی به دین ندارد.

از سوی دیگر حسن الکتانی از سران برجسته سلفی در مغرب، گفت: المدخلی شیخ گمراهان است و ما بر این باوریم او و پیروانش در اطاعت از حاکم، غلو می کنند و ابایی از خونریزی ندارند تا جای که شاهد بودیم در مصر نیز از السیسی در مقابل مرسی حمایت کردند و خون هزاران نفر بی گناه را بر زمین ریختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha