شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  رضا رمضانی

حوزه / توقع و انتظار فراوان جهان تشیع بلکه جهان اسلام از حوزه ­های علمیه و خصوصاً قم مقدسه برای تبیین اندیشه­ های ناب بر اساس قرآن و عترت به مرحله­ ای رسیده است که باید در تمامی عرصه­ های دینی، خصوصاً در عرصه بین الملل به شکل شایسته حضور جامع پیدا کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ­های شیعه و مدیر مرکز اسلامی هامبورگی طی نامه ای به مدیر جدید حوزه های علمیه تاکید کرد: توقع و انتظار فراوان جهان تشیع بلکه جهان اسلام از حوزه ­های علمیه و خصوصاً قم المقدسه برای تبیین اندیشه­ های ناب بر اساس قرآن و عترت به مرحله­ ای رسیده است که باید در تمامی عرصه­ های دینی، خصوصاً در عرصه بین الملل به شکل شایسته حضور جامع پیدا کند.

متن کامل این نامه به این شرح است:

باسمه تعالی شانه

برادر گرامی آیت اللّه اعرافی دام عزّه

انتخاب بجا و شایسته ­ی حضرت­عالی به مدیریت حوزه­ های علمیه کشور را صمیمانه تبریک می­گویم. امید است پس از تلاش­های خالصانه­ و درخور تقدیر برادر گرامی آیت اللّه حسینی بوشهری دام ­عزّه، حوزه علمیه با تلاش­های مدیریت جدید در آینده ­ای نزدیک به جایگاه بایسته خود در جهان نائل آید؛ زیرا توقع و انتظار فراوان جهان تشیع بلکه جهان اسلام از حوزه ­های علمیه و خصوصاً قم المقدسه برای تبیین اندیشه­ های ناب بر اساس قرآن و عترت به مرحله­ ای رسیده است که باید در تمامی عرصه­ های دینی، خصوصاً در عرصه بین الملل به شکل شایسته حضور جامع پیدا کند. تقویت رسانه دینی، تأسیس شبکه ­های مجازی، تأمین محتوای کانال­های تلویزیونی با آموزه­ های مکتب اهل ­البیت علیهم ­السلام به زبان­های زنده دنیا، تربیت نیروهای کارآمد در عرصه ­های تبلیغی، پاسخ به شبهات و پرسش­ها، تقویت مؤسسه­ های پژوهشی و مطالعاتی برای به روز رسانی حوزه و پرداختن به مباحث روز جهان اسلام از ضرورت­های اولیه جهان معاصر است تا بار دیگر حوزه جلوتر از نیاز جامعه به پاسخ­ها همّت گمارد.

بدیهی است اتاق فکر قوی در عرصه­ های مختلف با وجود سخت افزار و نرم افزار مناسب، بستری را فراهم خواهد ساخت که حوزه مقدسه علمیه در تراز حوزه­ای کارآمدتر جلوه نماید تا همه­ ی این تلاش­ها، مقدمه­ ای برای نظام مهدوی معرفت­ مدار، عقلانی و معنویت محور برای تحقق عدالت جهانی گردد.

از خدای متعال ملتمسانه توفیق روزافزون آن برادر ارجمند را مسالت می­ نمایم.

 رضا رمضانی                      

امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ       

و رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ­های شیعه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha