جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم گفت: وجود شورای نگهبان برای سیستم حقوقی کشور به ویژه از حیث تطابق مصوبات مجلس با قانون و شرع مقدس، یک ضرورت محسوب می شود.

آیت الله ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه شورای نگهبان در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اولین و مهم ترین وظیفه شورای نگهبان پاسداری‏ از احکام‏ اسلام‏ و قانون‏ اساسی‏ از نظر عدم‏ مغایرت‏ مصوبات‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی با آنهاست.

وی افزود: همچنین نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی از دیگر وظایف مهم این نهاد است که به همین خاطر وجود آن برای سیستم حقوقی کشور یک ضرورت غیرقابل انکار به شمار می رود.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) در خصوص اهمیت شورای نگهبان فرمایشی دارند مبنی بر این که اگر کسی بگوید شورای نگهبان کذاست، این فساد است و او مفسد است و همچو آدمی تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد.

وی گفت: به لطف الهی چه در زمینه فقهای شورای نگهبان و چه حقوقدانان آن، شخصیت های بزرگوار، مورد اعتماد و باتقوایی حضور دارند که به ویژه فقهای آن از دیرباز مورد تایید امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha