جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راه‌اندازی درمانگاه خیریه درون مسجدی در ردموند امریکا

حوزه/ به همت مسلمانان شهر ردموند آمریکا، فردا درمانگاه رایگانی درون مسجد انجمن مسلمانان پیوجت افتتاح خواهد شد. خدمات این درمانگاه خیریه برای همه نیازمندان از هر دین و نژادی که باشند رایگان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از کومونیوز برای اولین بار ایالت واشنگتن آمریکا شاهد افتتاح کلینیک پزشکی رایگانی درون یک مسجد خواهد بود. این کلینیک خیریه در مسجد انجمن مسلمانان پیوجت ساند تأسیس شده است.

این درمانگاه رایگان که فردا افتتاح ‌می‌شود با حمایت و همکاری مرکز منابع جامعه مسلمانان و درمانگاه منطقه رینیر والی سیاتل کار خواهد کرد. "نحاث شریف" دختر 23 ساله مسلمان که دانشجوی دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن است، مؤسس و مدیر این کلینیک می باشد.

نحاث،  راه‌اندازی این کلینیک را برآورده شدن آرزویش می‌خواند و می‌گوید: «از وقتی که تصمیم گرفتم دکتر شوم راه‌اندازی چنین درمانگاهی آرزوی بزرگم بود. اسلام به ما می‌آموزد که نجات یک انسان مثل نجات همه انسان‌هاست و این آموخته همیشه با من مانده است.»

این کلینیک مختص درمان مسلمانان نیست و خدمات آن برای همه نیازمندان از هر دین و نژادی که باشند، رایگان است.

خانم شریف می‌گوید کمک به انسان‌ها را در سنین کودکی از والدینش آموخته است. آنها در گردش‌های خانوادگی‌ خیلی وقت‌ها با فرزندانشان به پناهگاه‌های افراد بی‌خانمان سر می‌زدند و برایشان کمک می‌بردند. او اضافه می‌کند: «والدینم خیلی تأکید داشتند که به جای این که فقط غذا را به فقرا بدهیم و برویم، زمانی را به نشستن با آنها اختصاص دهیم و با آنها صحبت کنیم.»

کلینیک خیریه مسلمانان ردموند خبر راه‌اندازی‌اش را به چندین پناهگاه و اردوگاه بی‌خانمان‌ها در منطقه اعلام کرده؛ به گفته شریف با وجود این که آنها در شهر ثروتمندی مثل ردموند هستند، نیازمندان زیادی در اطراف آنها زندگی می‌کنند.

این درمانگاه فردا یکشنبه ساعت ۱۰ صبح در مسجد انجمن مسلمانان پیوجت ساند افتتاح می‌شود و از این پس سومین یکشنبه هر ماه آماده ارائه خدمات پزشکی رایگان به مردم نیازمند خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha