سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مهدی نیلی پور

حوزه/ رئیس بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان با بیان این که زمينه برای معرفت‌افزایی و شناخت مکتب تشیع و اهل بیت(ع) به خوبي فراهم است، گفت: مبلغان معارف دینی و فرهنگ اهل‌بیت(ع) را در میان کشورهای مختلف تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی نیلی‌پور، امروز در کارگاه مبلغان نهمین دوره جشن های مردمی "زیرسایه خورشید" در مشهد، به تبيين اهميت تبلیغ جهادی پرداخت و گفت: كاروان رضوي حامل سلام امام هشتم(ع) است و بايد براي ابلاغ سلام امام رضا(ع) به مردم نقاط مختلف دنيا جهادي عمل كند.

وي با اشاره به اين كه زمينه برای معرفت‌افزایی و شناخت مکتب تشیع و اهل بیت(ع) به خوبي فراهم شده، افزود: هر چقدر مبلغان معارف دینی و فرهنگ اهل‌بیت(ع) را در میان کشورهای مختلف تبیین کنند، موجب گرایش عمومی و ارتقای فرهنگ دینی می‌شود.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده ‌پژوهی اصفهان ادامه داد: با حضور در کاروان هاي رضوي و سفر به نقاط مختلف جهان درمی‌یابیم که انقلاب فرهنگی ما با حرکت در مسیر دین اسلام، برادری و عدالت الگویی برای سایر کشورهای جهان است.

وي با اشاره به اينكه مبلغان با استفاده از فرصت حركت فرهنگي زير سايه خورشيد سيره تربيتي امام هشتم(ع) را در بين جوانان و نوجوانان توسعه دهند، افزود: توسل و قدم برداشتن در راستاي تحقق اهداف فرهنگ رضوي از جمله مواردي است که بايد مبلغين به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نيلي پور با بيان اينكه كاروان هاي اعزامي به شهرها و كشورهاي مختلف با اهتزاز پرچم بارگاه امام رضا(ع) فرهنگ زيارت از راه دور را براي مردم نهادينه می كنند، گفت: قطع زیارت موجب ایجاد خلأهای روحی و روانی می‌شود.

وي خاطر نشان كرد: کاروان‌هاي رضوي در خارج و داخل کشور میزبان تشکل‌های مردمی هستند و در هر کشوری یک تشکل مردمی وجود دارد که در راستاي شناساندن فرهنگ اهل‌بیت(ع) به مردم مناطق خود فعاليت مي كنند.

گفتنی است، کارگاه های مبلغان نهمین دوره جشن های مردمی زیرسایه خورشید با حضور مبلغان فعال در زیر سایه خورشید سراسر کشور، به مدت سه روز و به میزبانی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، در مشهد، در حال برگزاری است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha