پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 387386
۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
عبدالغنی هندی

حوزه/ هم اکنون ۳۲ هزار امام جماعت و سخنران دینی فارغ التحصیل الازهر در مصر فعالیت دارند و به تازگی نیز ۲۲ هزار نفر با گذراندن امتحان های لازم وارد اوقاف شده اند تا به عنوان امام جماعت به فعالیت بپردازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عبدالغنی هندی مسئول هماهنگی جنبش مردمی استقلال الازهر روز گذشته در گفتگو با برنامه 90 دقیقه در شبکه المحور مصر گفت: الازهر تاریخی 800 ساله دارد و همواره به تعدد مذاهب احترام گذاشته و اهل اعتدال و میانه روی بوده. وی افزود هم اکنون 132482 مسجد و عبادتگاه در مصر وجود دارد که زیر نظر اوقاف هستند.

هندی خاطر نشان کرد: در دوره حکومت اخوان المسلمین، منبر دینی مصر وضعیت خوبی نداشت و از منبر های دینی برای بیان مطالب سیاسی، سوء استفاده می شد.

وی در مورد تصمیم وزارت اوقاف مصر مبنی بر یکپارچه سازی خطبه های نماز جمعه و ارائه این خطبه ها به صورت مکتوب به خطبا گفت: به نظر من یکسان سازی خطبه های نماز جمعه امری ضروری است و خاطر نشان کرد: هم اکنون 32 هزار امام جماعت و سخنران دینی فارغ التحصیل الازهر در مصر فعالیت دارند و به تازگی نیز 22 هزار نفر با گذراندن امتحان های لازم وارد اوقاف شده اند تا به عنوان امام جماعت به فعالیت بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha