جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست مدیر حوزه های علمیه با مدیران استانی حوزه

حوزه/ دوره اخیر قریب به ۱۶ هزار مقاله از استان های گوناگون به حوزه ارسال شد که بسیار مناسب می باشد، اما اگر ارزیابی ما نسبت به ظرفیت حوزه، دانش های دینی و مأموریت انقلاب اسلامی باشد، باید بگوییم که در مقوله پژوهش بسیار عقب هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در نشست امروز  آیت الله اعرافی با مدیران مراکز استانی حوزه های علمیه که  در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم  برگزار شد، برخی از معاونین حوزه به ایراد سخن پرداخته و نکاتی را بیان کردند.

در امر پژوهش پیشرفت فوق العاده ای داشته ایم

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه در این نشست به ارزیابی پژوهش در حوزه پرداخت و گفت: ما می توانیم دو مدل ارزیابی از میزان تحولات و پیشرفت ها از موضوع پژوهش در حوزه داشته باشیم؛ ارزیابی اول نسبت به گذر زمان است که با مقایسه پژوهش با ده سال گذشته، نرخ پیشرفت فوق العاده ای داشته ایم.

وی ادامه داد: در دوره اخیر، قریب به 16 هزار مقاله از استان های گوناگون برای ما ارسال شده است که بسیار مناسب می باشد؛ اما اگر ارزیابی ما نسبت به ظرفیت حوزه، دانش های دینی و مأموریت انقلاب اسلامی باشد، باید بگوییم که در مقوله پژوهش بسیار عقب هستیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه یکی از ضروریات امروز حوزه های علمیه را احیاء گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این موضوع در شش ماهه اخیر مکرر از ناحیه رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته که نیازمند تأمل جدی و مأموریتی بزرگ می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد، حضور حوزه در عرصه های علمی جهان را مهم دانست و خاطرنشان ساخت: امروز ظرفیت علمی حوزه بالاست، اما در عرصه علمی جهانی سهم زیاد و قابل توجه نداریم که باید برای آن فکری شود.

وی در پایان تصریح کرد: امروز رتبه دانشگاه های کشور در علوم انسانی نسبت به مراکز علمی جهان بالا نیست و با تلاش و همت می توان پیشرفت های خوبی را به دست آورد.

همایش تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه برگزار می شود

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین ملک دار نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: ان شاءالله در کنار اجلاسیه مدیران استانی در مشهد مقدس، اجلاسیه بسیج را با موضوع حوزه انقلابی در قالب شش کمیسیون خواهیم داشت که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین همایش تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه های معاونت امور طلاب و دانش آموختگان خواهد بود که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار خواهد شد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان در پایان ابراز داشت: دو جزوه «سخنی با والدین طلاب» و «سبک زندگی طلبگی» نیز از سوی این معاونت و با همکاری معاونت تهذیب حوزه های علمیه تهیه شده که به زودی برای مدیران استانی ارسال خواهیم کرد.

موقوفات بسیاری به حوزه برگشته است

 حجت الاسلام والمسلمین محمد آبادی پیشه نیز به بیان نکاتی پرداخت و گفت: یکی از مشکلاتی که در استان ها وجود داشت، موضوع موقوفات بوده که بحمدلله فعالیت های مناسبی آغاز و موقوفات بسیاری به حوزه برگشته است.

وی خاطرنشان ساخت: از دیگر کارهایی که در معاونت اداری و مالی پیگیری کردیم، صدور سند برای 350 پروژه و ملک به نام مرکز مدیریت حوزه های علمیه بوده است.

معاون اداری مالی حوزه های علمیه در پایان تصریح کرد: همچنین ساماندهی مدیریت های استانی از دیگر فعالیت ها بوده که بر این اساس تاکنون احکام 400 نفر از پرسنل مدیریت های استانی صادر شده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha