شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک گفت: با برگزاری دوره های آموزشی طلاب شبهات پیرامون مسأله «ولایت» را فرا می گیرند.

حجت‌الاسلام مصطفی دریکوند، معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک، در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این مدرسه علمیه، اظهار داشت: معاونت آموزش از سال گذشته تاکنون، فعالیت‌های ویژه‌ای علاوه بر دروس اصلی طلاب را برای تربیت طلاب توانمند در عرصه‌های گوناگون اجرا کرده است.

وی با بیان این‌که مسأله «ولایت‌فقیه» یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در مدرسه علمیه است، گفت: برای تبیین کامل و جامع و ابعاد گسترده «ولایت‌فقیه»، یک دوره فشرده کاربردی را برای همه طلاب مدرسه علمیه برگزار کردیم تا این طلاب بتوانند به شبهات پیرامون آن در جامعه جوابگو باشند.

حجت‌الاسلام دریکوند، با بیان این‌که هر طلبه به طور معمول 10 جلسه «ولایت‌فقیه» را طی می‌کند، تصریح کرد: این دوره ها، همگی با بهره‌گیری از اساتید مجرب و متخصص در این زمینه برگزار می‌شود.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک، با تأکید بر اینکه مسأله «ولایت‌فقیه» به صورت عینی در بطن روایات و احادیث ائمه اطهار و حتی قرآن کریم آمده است، گفت: در جلسات ولایت‌فقیه، طلاب می‌آموزند که چگونه با استناد به احادیث ائمه معصومین(ع) و همچنین آیات قرآن کریم به شبهات پیرامون این موضوع پاسخ دهند و خوشبختانه این مهم نیز محقق شده است.

وی در پایان از تدوین یک جزوه جامع پیرامون مسائل مرتبط با «ولایت‌فقیه» از سوی معاونت آموزش این مدرسه علمیه خبرداد و اظهارداشت: معاونت آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک، کلیه مطالبی که از سوی اساتید مختلف دوره مذکور مطرح‌شده بود را گرداوری کرده و آنها را در جزوه‌ای مکتوب قرار داده است که تا چندی دیگر برای استفاده هرچه بهتر در اختیار طلاب قرار می‌دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha