چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نظامیان هند، جوانان معترض کشمیری را کور می‌کنند و هیچ کس پاسخگو نیست

حوزه/پزشکان در هفته گذشته در کشمیر نزدیک به ۱۵۰ عمل جراحی چشم برای درآوردن گلوله‌های ساچمه‌ای از شبکیه چشم جوانان کشمیری انجام داده‌اند. یکی از پزشکان می گوید: هیچ کشوری در جهان نیست که جوانان خودش را تعمدا کور کند!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گاردین در گزارشی در مقاله‌ای تحلیلی درباره درگیری‌های کشمیر نوشت:

در روزهای اخیر دو دسته از تصاویر در خصوص درگیری‌های کشمیر منتشر شده‌اند. یک سری تصاویر شستن خون جاری شده در خیابان‌های کشمیر را نشان می‌دهند که مربوط به کشتن حداقل 45 تن از مردم کشمیر بدست نظامیان هندی از نهم جولای تاکنون می‌باشد. تصاویر دوم مربوط به صورت‌های باندپیچی شده جوانان کمشیری است که گلوله‌های ساچمه‌ای را در عمل جراحی از  شبکیه چشمشان درآورده‌اند. این گلوله‌ها از تفنگ‌های ساچمه‌ای شلیک می‌شوند که این روزها نظامیان هندی در کشمیر از آن‌ها استفاده می‌کنند تا مدعی استفاده از سلاح‌های غیرمرگبار باشند.

این درحالی است که پزشکان در هفته گذشته در کشمیر نزدیک به 150 عمل جراحی چشم برای درآوردن گلوله‌های ساچمه‌ای از شبکیه چشم جوانان کشمیری انجام داده‌اند. یکی از پزشکان با بیان اینکه بیشتر بیماران در نهایت بینایی خود را از دست خواهند داد در این زمینه گفت: این سرنوشت بدتر از مرگ است و هیچ کشوری در جهان نیست که جوانان خودش را تعمدا کور کند!

گزارش گاردین از وقایع کشمیر

در این میان مردگان در گورستان شهدا دفن شده و اکثر محلات، در تک تک شهرها یاد شهیدی را زنده نگه داشته‌اند. درحالی که مجروحان و آسیب دیدگان نیز باید تمام عمرشان را در تاریکی جزئی یا کامل به سرببرند.

در دو روز گذشته نزدیک به 2 هزار تن از مردم کشمیر در درگیری‌ها دچار جراحات شدید یا متوسط شده‌اند. دیوانگی و انتقامجویی شبه‌نظامیان هندی به گونه‌ای بوده است که آن‌ها به آمبولانس‌ها حمله کرده و شیشه‌های آن‌ها را می‌شکنند. دولت هند و نمایندگان وفادار آن‌ها شبکه‌های ارتباطی، رسانه‌های اجتماعی و حقوق مدنی را به کلی قطع کرده‌اند. حکومت نظامی در همه جا برپاست و در جنوب کشمیر که بیشتر قتل‌ها اتفاق می‌افتند تلفن‌ها به صدا درنیامده و اینترنت تقریبا به طور کامل قطع شده است.

هند عنوان دموکراسی را یدک می‌کشد

یکی از دوستانی که به کشمیر رفته بود می‌گفت که به شدت بیمار شده، اما نمی‌تواند به بیمارستان مراجعه کرده و هیچ کجا دارو پیدا نمی‌شود. خلاصه مطلب اینکه محاصره کوبنده دیگری در هند در حال وقوع است و دنیا بار دیگر در سکوت باقی مانده است، درحالی که هند عنوان دموکراسی را یدک می‌کشد.

به نظر می‌رسد که دولت هند خیال‌پردازی‌های خودش را باور کرده است و اینکه می‌تواند هر گونه بحران و صدای مخالفی را در کشمیر با شلیک گلوله و کشتار مردم خاموش کند و مداخله بین‌المللی را به بهانه امور داخلی منکر شود. هند گویی تصور می‌کند که باید هر بار مراسمی از خشونت بی‌رحمانه را بر روی پیکر کشمیر به جرا درآورد تا آن را آرام و مطیع نگه دارد!

گزارش گاردین از وقایع کشمیر

خلاصه‌ای از تاریخچه کشتارها در کشمیر

در سال 2008، پس از تظاهرات مردم کشمیر در اعطای صدها جریب زمین به یک معبد، 60 نفر به ضرب گلوله کشته شدند. مردم کشمیر دست به تظاهرات زده بودند زیرا معتقد بودند این تلاش هند برای تغییر جمعیتی منطقه با اکثریت مسلمان است. در سال 2009، هفته‌‌ها تظاهرات در پی تجاوز و قتل دو تن از زنان خانواده شوپیان در شمال کشمیر انجام شد که مقامات هندی این جنایت را غرق شدن تصادفی اعلام کردند.

در سال 2010 نیز در پی تظاهرات مردم در کشمیر 120 نفر از مردم از جمله نوجوانان در خیابان‌ها سلاخی شدند. صدها خانواده در عزا فرو رفتند و دولت هند این غم واندوه ابدی را به آن‌ها اعطاء کرد که هیچ یک از نیروهای ارتش و عاملان این جنایت مورد بازخواست قرار نگرفتند. و به همین دلیل است که سربازان هندی هیچ ابایی از کشتار مردم کشمیر ندارند.

گزارش گاردین از وقایع کشمیر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha