پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مخالفت با درخواست کار زن مسلمان به خاطر داشتن حجاب

حوزه/ مونا الفضلی گفت: مدیر مغازه وقتی متوجه شد حاضر نیستم حجابم را دربیاورم، به من گفت: وقت خودت و من را تلف نکن!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از دیلی میل، مونا الفضلی  زن مسلمان کویتی تباری که برای درخواست کار به یک مغازه جواهرفروشی در شهر اوکلند در نیوزلند مراجعه کرده بود، به خاطر داشتن حجاب اسلامی از پذیرش محروم ماند.

الفضلی به خبرنگاران گفته که مدیر مغازه وقتی متوجه می‌شود که او حاضر نیست حجابش را دربیاورد به او گفته است: وقت خودت و من را تلف نکن!

الفضلی در این باره گفت: رفتن به داخل  مغازه و درخواست کار از مدیر آنجا شجاعت و جسارت بسیاری می‌خواست، از حرف مدیر مغاز بسیار احساس خجالت کردم زیرا از همان نخست نیز نگران مردود شدن بودم.

این زن 25 ساله مسلمان در سال 2008 از کویت به نیوزلند آمده و او از نوامبر سال گذشته تاکنون که تحصیلاتش را به پایان رسانده، روزانه 5 درخواست کاری به مراکز مختلف فرستاده و در این باره می‌گوید: من حاضر به انجام هر شغلی هستم، اما حاضر نیستم حجابم را بردارم. من حجابم را حفظ خواهم کرد زیرا حجاب هویت من است و من به هویت، فرهنگ و دینم احترام می‌گذارم.

اکتبر ماه گذشته نیز یک زن مسلمان به نام فاطیما محمدی از دانشکده دختران کلستون که قصد داشت با کسب درآمد تابستانی کمک‌کار وضعیت اقتصادی خانواده‌اش باشد به خاطر داشتن حجاب نتوانست در یکی از شعبات جواهرفروشی در نیوزلند مشغول به کار شود. به این زن مسلمان گفته شده بود که حجاب مخالف سیاست‌های کاری فروشگاه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha