جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهمن بابیزان

حوزه/ مدیر مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) از رونمایی دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) در ۱۲ جلد خبر داد و گفت: مراسم رونمایی از این اثر ارزشمند، در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، بهمن بابیزان، پیش از ظهر امروز در نشست هیئت مدیره مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم(ع) با حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری که در محل دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، در تهران برگزار شد، اظهار داشت: به همت مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع)، دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) در ۱۲ جلد رونمایی خواهد شد. 

وی افزود: در ۱۲ جلد دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) که کار تحقیقاتی آن از حدود ۶ ماه پیش توسط محققان و پژوهشگران مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) آغاز شده، سعی کردیم تا تمام زوایای شخصیتی امام کاظم(ع) را مورد توجه قرار دهیم. 

مدیر مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) با بیان اینکه امیدواریم دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) بتواند به عنوان یک مرجع کامل و مستند برای مطالعه و تحقیقات طلاب و فضلای حوزه و همچنین دانشگاهیان مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در این دانشنامه به بحث زندانی بودن امام کاظم(ع) و دوران اسارت ایشان توجه ویژه‌ای شده و همچنین سه جلد از دانشنامه، به زندگی و شخصیت اخلاقی امام موسی کاظم(ع) متمرکز شده است. 

وی با بیان این که نسب‌شناسی سادات موسوی، در دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه ما در این دانشنامه، مسئله احیای تراث شیعه است که این بخش با کمک‌ها و پشتیبانی پژوهشکده مطالعات تقریبی تا حد زیادی انجام شده است. 

بابیزان با بیان این که تا به حال در خصوص سیره و زندگی امام کاظم (ع) تحقیقی جامع همانند دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) صورت نگرفته است، گفت: تلاش مسئولان، هیئت امنا و محققان و پژوهشگران مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم(ع) این است که دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) از یک جامعیت علمی و تحقیقی برخوردار باشد تا به عنوان یک منبع مورد قبول پژوهشگران و محققان حوزه و دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد. 

مدیر مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) در پایان این دیدار از حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری دعوت کرد تا با حضور در مراسم رونمایی از دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع)، رونمایی از این اثر علمی و پژوهشی را انجام دهد که با موافقت رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری روبرو شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha