پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسماعیل دادگر

حوزه/ مسئول اداره امور مشمولین حوزه‌های علمیه گفت: در راستای مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه طلاب واجد شرائط می‌توانند به ازای انجام ماموریت‌های فرهنگی، تبلیغی و تدریسی از طرح پایان خدمت دوره ضرورت بهره‌مند و کارت پایان خدمت دریافت نمایند.

  اسماعیل دادگر،‌ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با تشریح جزئیات طرح پایان خدمت طلاب حوزه های علمیه گفت: در راستای مصوبه ۵۸ شورای عالی حوزه‌های علمیه طلاب واجد شرائط می‌توانند به ازای انجام ماموریت‌های فرهنگی، تبلیغی و تدریسی از طرح پایان خدمت دوره ضرورت بهره‌مند و کارت پایان خدمت دریافت نمایند.

وی افزود: ارگان ها و نهادهای مختلفی همچون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ستاد اقامه نماز، ستاد احیای زکات و سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و تعداد دیگری از دستگاه‌ها آمادگی جذب طلاب را برای این امر دارند که فهرست کامل دستگاه‌ها در سامانه نجما معاونت امور طلاب و دانش آموختگان پنل شخصی طلاب در بخش نظام وظیفه قابل مشاهده می‌باشد.

مسئول اداره مشمولین در مورد ظرفیت شرکت در این طرح اظهار داشت: هر ساله سهمیه مشخصی از طریق ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌شود و پذیرش از متقاضیان تا کامل شدن سهمیه ادامه خواهد داشت.

وی اتمام سطح یک تحصیلی و دارا بودن پرونده فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه را از شرائط اصلی پذیرش طلاب در این طرح دانست و اضافه کرد انجام خدمت در شهرهای قم و مشهد و اصفهان و شهرهای محل تحصیل افراد ممنوع بوده و مراکزی که مجوز خاص بکارگیری در شهرهای مذکور را دارند از این قانون مستثنی بوده و می‌توانند نسبت به جذب در شهرهای فوق اقدام نمایند.

و با توجه به پیگـیری‌های این معاونـت و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، مدت برگـزاری دوره‌های آموزش نظـامی طـلاب از ۴۵ روز به ۲ هفته کاهش و به همین میزان مبلغ و هزینه دوره نیز کاهش یافته که مشمولین باید در زمان‌های اعلام شده از سوی تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) در دورهای مذکور شرکت نمایند.

مسئول اداره مشمولین خاطر نشان کرد در سال جدید علاوه بر کسر خدمت‌های  بسیج و رزمندگی پدر با موافقت رهبر معظم انقلاب مشمولینی که دارای فرزند هستند به ازای هر فرزند ۳ ماه از خدمت آنان کسر می گردد.

در پایان متذکز می‌گردد کلیه مراحل جذب و صدور اعزام در سال ۱۳۹۵ توسط مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان ها انجام می گردد و نیازی به مراجعه به امور مشمولین ستاد در قم نمی‌باشد.

طلاب علاقمند به شرکت در این طرح می توانند به مراکز مدیریت حوزه های علمیه استان ها مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۰۲۵۳۲۱۳۵۴۹۷ و ۰۲۵۳۲۱۳۵۴۹۸ و ۰۲۵۳۲۱۳۵۴۹۹ تماس حاصل نمایند.

خاطر نشان می شود:طرح ویژه خدمت دوره ضرورت طلاب با پیشنهاد شورای عالی حوزه‌های علمیه و تایید فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای  و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، از طریق انجام ماموریت‌های فرهنگی، تبلیغی و تدریسی خدمت خود را سپری و کارت پایان خدمت دریافت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha