جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خمس

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران زکات، خمس و صدقه را موجب نزدیکی دل های مردم به یکدیگر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  معصومه گلگیری در حاشیه بازدید میهمانان انگلیسی از جامعه الزهرا(سلام الله علیها) با بیان اینکه سه آیه ۳۳ سوره توبه، آیه ۲۸ سوره فتح و آیه ۹ سوره صف شبیه بهم هستند، افزود: در این سه آیه محتوا این است که خداوند، پیامبر اسلام(صل الله علیه) و قرآن را برای اینکه بر همه ادیان غلبه کند فرستاده و حتی اگر مشرکان مخالفت کنند نتیجه ای نخواهد داشت و خداوند هدف خود را به انجام می رساند.

وی در خصوص علت تکرار برخی از مطالب در قرآن مجید افزود: علت تکرار برخی مطالب در قرآن مجید این است که خداوند می خواهد بر اهمیت آن مطلب اصرار کند و نشانه مهم بودن آن است، همانگونه که نماز به عنوان امری مهم ده ها بار در قرآن تکرار شده است.

بانو گلگیری بیان کرد: اسلام با وجود حضرت مهدی(عج) پیروز شده و حکومت جهانی اسلام تشکیل می شود و تمامی مردم دنیا آن را می پذیرند.

وی با بیان اینکه مسلمانان از دینی پیشرفته تبعیت می کنند، افزود: توحید به عنوان یکی از صفات خداوند در اسلام شناخته شده است، اسلام می گوید خداوند قوم و خویش ندارد و تنها یک خدای واحد را با صفاتی که در قرآن آمده می شناسیم در حالی که در دنیای مسیحیت خداوند مرکبی از سه جز است که یک جز مسیح می باشد که در این دین، خدای پسر به وسیله دشمنان به دار آویخته شد در حالی که خدایی که نمی تواند جان خود را در برابر دشمنان حفظ کند نمی تواند خدا باشد.

استاد جامعه الزهرا(سلام الله علیها) ادامه داد: در یهودیت آمده که خداوند از آسمان پایین آمده و با یعقوب کشتی گرفت و یعقوب در حال پیروزی بر خداوند بود که خداوند با نیشگون گرفتن ران یعقوب بر وی پیروز شد و خداوند لقب اسرائیل را به یعقوب داد.

وی در ادامه بیان کرد: همه مردم دنیا در انتظار یک موعود هستند اما هیچ موعودی بجز حضرت مهدی(عج) نمی تواند پاسخگوی مردم دنیا باشد.

 گلگیری با تاکید بر اینکه مسلمانان نباید افسرده و خسته باشند، افزود: مسلمانان باید شاد، دارای قدرت و انرژی باشند تا بتوانند دنیای آینده را بسازند.

وی بیان کرد: اسلام با تعالیم خود می کوشد ما را با نشاط نگه دارد و یکی از راه های بانشاط ماندن اعتقاد به آخر الزمان و آمدن حضرت مهدی(عج) است.

استاد درس خارج احکام بانوان گفت: در برخی از الفاظ در دعاهای ماه مبارک رمضان از جمله دعای جوشن کبیر و دعای مجیر به زیبایی از صفات خداوند سخن گفته شده است.

وی عنوان کرد: ما مسلمانان نمی خواهیم به دنیا مسلط شویم تا مال مردم را بگیریم بلکه می خواهیم مردم را به خوبی ها دعوت کنیم.

بانو گلگیری ادامه داد: زکات، خمس و صدقات دل های مردم را به یکدیگر نزدیک می کند.

وی بیان کرد: امام زمان(عج) با ظهور خویش مردم را پس از دعوت به خداپرستی به سوی مهربانی دعوت می کند تا مردم دست در دست هم با مهربانی مشکلات را از میان بردارند و با تعامل با یکدیگر دنیا را آباد سازند.

وی گفت: داعش، قتل، تیراندازی و کشتار، از اسلام نیست و ما آن را انکار می کنیم.

استاد  جامعه الزهرا(سلام الله علیها) عنوان کرد: اخلاق خوب موجب جذب مردم به اسلام می شود بنابرین مسلمانان باید با رفتار و اخلاق خوب مردم را به این دین بزرگ جذب کنند.

انتهای پیام        313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha