جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 387494
۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
آیت الله العظمی بروجردی

حوزه / همه محصلین علوم دینی و همه مبلغین و مروجین شریعت نبوی باید بدانند كه اگر برای دنیا و رسیدن به زخارف مادی دنیا به حوزه و سلك روحانیت آمده‌اند، هیچگاه به مقصد نمی‌رسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حضرت آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی  نقل می کنند ، یك روز  مرحوم آیت الله العظمی بروجردی سر درس فرمودند: طلاب و مبلغین اسلامی، مرتب سؤالاتی از من می‌كنند، امروز می‌خواهم جواب دهم، سؤال می‌كنند ما چه وقت به مقصد می‌رسیم؟ ‌از وقتی كه طلبه می‌شویم تا چه زمانی باید تلاش و كوشش كنیم تا به نتیجه و مقصد برسیم؟‌ و از كجا بفهمیم كه به مقصد رسیده‌ایم یا نه؟

‌مرحوم آیت الله بروجردی در پاسخ فرمودند:همه محصلین علوم دینی و همه مبلغین و مروجین شریعت نبوی باید بدانند اگر برای دنیا و رسیدن به زخارف مادی به حوزه و سلك روحانیت آمده‌اند، هیچگاه به مقصد نمی‌رسند و از اول اشتباه كرده‌اند و باید تغییر مسیر دهند.

این راه ، راهی نیست كه انسان را به مادیات برساند، مادیات هم انسان را به رشد و پیشرفت واقعی نمی‌رساند. اگر برای خدا و انجام وظیفه و رسیدن به مقام قرب ربوبی به این مسیر آمده‌اند بدانند از روز اول كه وارد شده‌اند به مقصد رسیده‌اند و هر روزی كه می‌گذرد در مقصد سپری می‌شود.

منبع: ماهنامة بصائر/ سال دوم، شماره 14 و 15

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha