پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این که ارتباط و تعامل نرم افزاری از شئون روحانیت است و باید بسیج را از این بعد تحت پوشش خود قرار داد، گفت: امروز بقا، استمرار و شکوفایی دین مرهون حرکت تاریخی و بسیجی علمای دین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، عصر امروز در آیین افتتاح پایگاه بسیج مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: امروز بقا، استمرار و شکوفایی دین مرهون حرکت تاریخی و بسیجی علمای دین است.

وی با بیان این که حرکت بسیجی، به مقاومت در برابر دشمن اسلام و مسلمانان معنی می شود، تاکید کرد: امام راحل، مقام معظم رهبری و سایر عالمان و ارکان نظام اسلامی به ماهیت، آثار، اهداف و خلق حماسه ها و عظمتی که حرکت بسیج در تاریخ انقلاب اسلامی در معرض دید جهانیان گذاشته اشاره کرده و می کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: با بهره گیری از این سخنان ارزشمند و گهربار می توان این حرکت را ماهیت شناسی کرد.

وی، انقلاب اسلامی ایران را در تاریخ همه انقلاب ها بی نظیر خواند و با اشار به آیه « إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّة»، گفت: ایمان نخستین عنصر تشکیل دهنده این امر است که قرآن کریم نیز آن را اصل و از مهمترین عناصر می داند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که وقتی ایمان سراسر وجود انسان را فراگیرد، استقامت می یابد، ادامه داد: این استقامت به گونه ای است که انسان در برابر هیچ تهاجم، فشار و تهدیدی تسلیم نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی یادآور شد: تعبیر امیرمومنان(ع) این است که وقتی خدا در اندیشه و دل انسان تجلی می کند، هیچ چیزی در نگاه او نمی تواند خودنمایی کند.

وی قدرت طلبی، ترس یا تسلیم و ناامیدی را از عوامل ضعف و شکست عنوان کرد و ابراز داشت: سران استکبار درباره ملت ایران به این نتیجه رسیده اند که هیچ حربه ای تاثیرگذار نبوده، زیرا این سه نقطه ضعف را ندارند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، عنصر اخلاص را عامل دیگری برای پیروزی عنوان و خاطر نشان کرد: رزمندگان افتخارآمیز  هشت سال دفاع مقدس به گونه ای بودند که شب جبهه با زمزمه مناجات الهی طنین انداز بود و این کار با همه اخلاص و به دور از خودنمایی انجام می شد.

وی، ولایتمداری را عنصر دیگر خواند و توضیح داد: برخی برای پذیرش ولایت به دنبال علت می گردند و بعضی ها هم تصور می کنند که مرحله مرید و مرادی را تجربه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، فداشدن برای ولایت را مرحله ای ارزشمند خواند و گفت: برخلاف دو مرحله گفته شده که جای بحث مربوط به خود را دارد، یک بسیجی عاشق ولایت است.

وی در ادامه حرکت بسیج را شامل ابعاد نرم افزاری، اعتقادی، فرهنگی و سخت افزاری عنوان و خاطر نشان کرد: طلاب علوم دینی باید نقش نرم افزاری را با جدیت دنبال کنند و عرصه فعالیت آنها تعاملی تنگاتنگ با بسیج داشته و آنجا که مورد نیاز است، حضور داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: این ارتباط و تعامل نرم افزاری از شئون روحانیت است و باید بسیج را از این بعد تحت پوشش خود قرار داد.

وی با اشاره به اینکه روحانیت نیز باید  مصداق «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» باشد، اظهار داشت: همان طور که روحانیت در عرصه ها و مراسم های گوناگون پیشاپیش جمعیت است، باید در صحنه جهاد فی سبیل الله نیز این نقش را ایفا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر اینکه روحانیت در دوران جنگ تحمیلی در این زمینه گل کاشته است، با اشاره به این که طلاب مشهدی نیز به عنوان خط شکن در عملیات ها حضور داشتند، گفت: نیروهای ارتش، سپاه و بسیج با حضور روحانیت در عرصه دفاع جان می گرفتند.

وی با اشاره به افتتاح پایگاه بسیج در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، تعامل تام و کامل این حوزه با مرکز بسیج طلاب و روحانیون را همیشگی عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، افتتاح این پایگاه را در راستای کار تحولی حوزه دانست و ابراز داشت:  بناست که در بخش های مختلف حوزه حرکت های تحولی انجام شود که نتیجه آن در آینده نزدیک مشاهده خواهد شد.

گفتنی است، پایگاه بسییج شهید حجت الاسلام و المسلمین موسوی قوچانی عصر امروز توسط حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان افتتاح شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha