پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 387546
۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
حجت الاسلام علی شریفیان مهر  - اهتزاز بنر شهدای مدافع حرم در بلندترین قله گرجستان

حوزه/بنر شهدای مدافع حرم با سرپرستی یکی از روحانیون کوهنورد، درقله ۵ هزار و ۴۷ متری "کازبک"، مرتفع ترین قله کشور گرجستان، به اهتزاز در خواهد آمد.

حجت الاسلام علی شریفیان مهر با اعلام این خبر، به خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: در ادامه فتح قلل مرتفع ایران و جهان با انگیزه فرهنگی، همراه با یک تیم ۹ نفره، روز شنبه اول مردادماه، عازم کشور گرجستان خواهیم شد تا قله مرتفع "کازبک" در این کشور را فتح کنیم.

مسئول فرهنگی فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران افزود: در این برنامه ورزشی-فرهنگی، برخی از کوهنوردان اهل قم و ساوه که مرتبط با هیئت کوهنوردی استان قم هستند، حضور دارند، اما هدایت این ورزشکاران به عهده اینجانب خواهد بود.

وی ادامه داد: در فتح قله "کازبک" به عنوان مرتفع ترین قله کشور گرجستان، انجام برخی برنامه های فرهنگی را در دستور کار داریم که نماد آن اهتزاز بنر شهدای مدافع حرم در بالای آن قله خواهد بود.

حجت الاسلام شریفیان مهر خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در مسیر فتح مرتفع ترین قله کشور گرجستان، برگزاری نمازهای جماعت در طول مسیر کوهپیمایی و پس از آن برپایی منبرهای دو دقیقه ای در طول مسیر خواهد بود.

مسئول فرهنگی فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران افزود: این منبرهای دو دقیقه ای تأثیر بسزایی در مخاطبان داشته و به دلیل حجم کم سخنرانی، امکان ترجمه آن برای سایر گردشگران کوهنورد در قله کازبک کشور گرجستان وجود دارد.

این فعال فرهنگی-ورزشی، خاطرنشان کرد: همچنین از برنامه های جانبی ما در سفر به کشور گرجستان، دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور و همچنین برگزاری یک همایش با موضوع ارتباط فرهنگ و ورزش خواهد بود.

حجت الاسلام شریفیان مهر در ادامه یادآور شد: قله "کازبک" در خاک گرجستان در شمال غربی ایران ۵ هزار و ۴۷ متر ارتفاع دارد و به دلیل این که در این قله مرتفع، یخ و برف زیادی وجود دارد، این برنامه، یکی از برنامه حرفه‌ای و سنگین برای کوهنوردان به حساب می آید و  البته تجارب جدیدی در اختیار آن‌ها خواهد گذاشت.

وی عنوان کرد: برنامه صعود به قله "کازبک" در کشور گرجستان یک برنامه ۸ روزه است و پس از آن یک تیم ۲ نفره از این گروه جدا شده و برای فتح مرتفع ترین قله کشور روسیه که به بام اروپا معروف است، راهی کشور روسیه خواهند شد.

مسئول فرهنگی فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران گفت: قله "البروس" در کشور روسیه پنج هزار و ۶۴۲ متر ارتفاع دارد و البته برای آمادگی صعود به قله "کازبک"، چندی پیش برنامه صعود به "علم کوه" ایران با موفقیت برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha