جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که امروز مسئله چادر و روسری نمادی برای جنگ اراده هاست، گفت: وقتی مجالس آلمان، فرانسه، ترکیه و... برای چادر و روسری مصوبه آوردند، به این معنی است که این امر مسئله ای سطحی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس سراسری عفاف و حجاب، در مشهد، با اشاره به اهمیت توجه به حیا در جامعه، گفت: برای مدیریت فضای مجازی باید فکری کرد تا خدای ناکرده جامعه به بسیاری از مشکل ها و کجی ها دچار نشود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروز مسئله چادر و روسری نمادی برای جنگ اراده هاست، گفت: وقتی مجالس آلمان، فرانسه، ترکیه و... برای چادر و روسری مصوبه آوردند، به این معنی است که این امر مسئله ای سطحی نیست.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این مسئله، جنگی بین زندگی الهی و شکستن حیاست، ابراز داشت: همه کشورهایی که موسس ابزار فضای مجازی هستند، فیلترهایی قرار داده و حالت بی حساب و کتاب را بسته اند، زیرا فضای مجازی مدیریت شده، در تسهیل امر زندگی مفید و موثر است.

حجت ااسلام و المسلمین رئیسی یادآور شد: عفاف و حجاب وظیفه سنگینی است که باید تلاش کرد تا دستی برتر داشته باشیم و در موضع تهاجم با فرهنگ بی رحمانه مغرب زمین قرار بگیریم.

وی با اشاره به کانال های گسترده ماهواره ای و اندیشه های شیطانی برای تحمیل بر ملت ها، گفت: بنابراین، به جبهه ای فرهنگی برای مقابله با این امر نیاز است که تجربه و اندوخته هشت سال جنگ تحمیلی به ما می گوید که در این عرصه نیز موفق خواهیم بود.

تولیت آستان قدس رضوی، مسئله عفاف و حجاب را به تعریف قرآنی از انسان مربوط دانست و ابراز داشت: نطق و ناطق بودن در نگاه قرآن فصل الفصول نیست، بلکه خداوند به موجب رحمانیتش رسولانی را فرستاد و ابتدا تعلیم قرآن و سپس شکل گرفتن انسان را بیان می کند که با دو مرحله خلقت جسم و جان و روح ایجاد شده است.

وی افزود: انسان «حی متاله» یعنی آدمی که زنده است و تعلق الهی دارد، تعریف قرآنی است و عفاف با این نگاه، ویژگی انسان فضیلت محور محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، با بیان این که آنچه از عفت به عنوان ملکه ای نفسانی در وجود انسان شکل می گیرد، تاکید کرد: این ملکه، امانتی الهی است که اگر مورد تهدید قرار گرفت، برای کسی که حدود الهی را بشکند، کیفرهایی در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری  افزود: عفت، انسان را از هرگونه لغزش بازمی دارد و باید برای یافتن این ملکه نفسانی تلاش کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه عفاف ضامن سلامت دل و جان و درون است، ابراز داشت: اگر امر عفیفانه در جامعه و خانواده وجود داشته باشد از کجی ها و تهاجم بی رحمانه فرهنگی امپراطوری رسانه ای غرب مصون خواهد ماند.

وی با تاکید بر توجه به امر کلیدی و پایه ای «حیا» گفت: عفاف یکی از پایه های تقویت نظام ولایت است، زیرا بر اساس برداشت از فرمایش امیرمومنان(ع)، کمک کردن به نظام امامت و ولایت توسط عفاف انجام می شود و بی عفتی، عامل سست کردن پایه های این نظام مستحکم خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، بر همگامی و همزمانی در انجام وظیفه دستگاه های مختلف تاکید و خاطر نشان کرد: این امر که فردی از روی آگاهی نسبت به از بین بردن و سست کردن زندگی عفیفانه کار کند، باید مجازات شود.

گفتنی است ، دومین اجلاس ملی عفاف و حجاب با عنوان "عفاف، عزت، عشق"، عصر امروز با سخنرانی فرمانده سپاه و نشست های تخصصی و صبح پنجشنبه با سخنرانی رئیس هیئت امنای بنیاد خاتم الاوصیا و خاطره گویی ادامه خواهد داشت.

 این همایش عصر فردا با حضور آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در تالار قدس حرم مطهر رضوی به پایان خواهد رسید.‌

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha