چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یحیی عقیلی

حوزه/ دبیر کنگره بین المللی شهدای روحانی جهان اسلام، از برگزاری کنگره بین المللی "شهدای روحانی مدافع حرم اهل بیت(ع)" به میزبانی تهران خبر داد.

یحیی عقیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به سفر چندی پیش خود به کشور عراق، اظهار داشت: با همراهی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، چندی پیش به کشور عراق سفر داشتیم و ضمن زیارت عتبات عالیات،  از  حوزه علمیه نجف و حوزه علمیه کربلا نیز بازدید کردیم تا  اطلاعاتی نیز در باره شهدای روحانی این حوزه ها بدست آوریم .

وی افزود: در این سفر با برخی از شهدای روحانی عراق آشنایی پیدا کردیم  و قرار بر این شد تا بر زندگی 15 تن از شهدای روحانی عراقی که در جریان مبارزه با تروریست های تکفیری داعش، به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند، تمرکز بیشتری داشته باشیم.

دبیر کنگره بین المللی شهدای روحانی جهان اسلام، افزود: در صورت امکان برخی از تصاویر و آثار مربوط به این شهدا را از خانواده های آنان اخذ خواهیم کرد تا در همایش بین المللی شهدای روحانی مدافع حرم که اواخر شهریورماه، به میزبانی تهران برگزار خواهد شد، در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی افزود: همچنین از خانواده معظم این شهدای والا مقام دعوت خواهد شد تا در این همایش بین المللی حضور پیدا کنند.

عقیلی با بیان این که شهدای روحانی مدافع حرم از کشورهای مختلف اسلامی هستند، گفت: اگر چه بسیاری از شهدای روحانی مدافع حرم، ایرانی هستند، اما تعداد شهدای روحانی عراقی نیز قابل توجه است و علاوه بر آن برخی دیگر از کشورها نیز شهدای روحانی مدافع حرم دارند.

وی گفت: سعی ما بر این بود تا همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) همایش بین المللی شهدای روحانی مدافع حرم را برگزار کنیم، اما با توجه به جمع نشدن آثار و تصاویر لازم از این شهدا، زمان آن به اواخر شهریور موکول شد.

دبیر کنگره بین المللی شهدای روحانی جهان اسلام، یادآور شد: هنوز سخنرانان این همایش بین المللی مشخص نشده اند، اما قطعا شخصیت های کشوری و لشگری در این همایش به ایراد سخن خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha