جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

حوزه / معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:حضرت عبدالعظیم حسنی مرجع علمی و وکیل مورد اعتماد سه امام معصوم بودند که در میان مردم حضور پیدا می کرد و به حل مسائل و مشکلات آنها می پرداخت .

حجت الاسلام صادق گل زاده، در گفتگوبا خبرگزاری «حوزه» در مشهد، درباره حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی از علویون تاریخی برجسته تاریخ اسلام و از محدثین والامقام است، که مورد توجه ویژه چند امام معصوم از جمله  امام رضاعلیه السلام،امام جوادعلیه السلام وامام هادی علیه السلام بودند.

وی به بخشی  از زندگی عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی با چهار واسطه از نسل از نسل امام حسن(ع) هستند ،کنیه شریف ایشان ابوالقاسم ونام پدر عبدالله و مادرش فاطمه نام داشت.

معاون فرهنگی و بین الملی مجمع تقریب مذاهب با اشاره به اینکه عبدالعظیم حسنی وکیل سه امام معصوم علیه السلام بوده است، افزود:حضرت عبدالعظیم در دوره های مختلف محوریت علمی و فرهنگی جامعه بوده و د ر مبارزات فرهنگی علوی نقش مهم  داشته است  .

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی پیرو واقعی ولایت بود، افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی شخصیتی بسیار زاهد بودند  بطوریکه در گزارش های زندگی ایشان آمده است همواره روزها روزه و شب ها تحجد و اقامه نماز داشتند .

حجت الاسلام گل زاده هم چنین به جایگاه حضرت عبدالعظیم حسنی در نزد امام هادی (ع) اشاره کرد و گفت: از آنجا که عبدالعظیم حسنی عالمی وارسته در زهد تقوا بود اند لذا امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری فرمود زیارت عبدالعظیم حسنی مثل زیارت امام حسین(ع) است و در زیارت نامه ایشان این زیارت سلام برای آن آقایی است زیارت مزاراین امام زاده ثواب زیارت امام حسین علیه السلام نیز به چضم می خورد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha