جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 388604
۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
نشست خبری رئیس آکادمی حکمت عقلی

حوزه/ رئیس آکادمی حکمت عقلی بیان داشت: برای تحقق کادرسازی نیروی متخصص، حدود ۳۰ دوره کوتاه مدت با حدود ۵۰۰نفر در داخل و خارج ایران به همراه دوره کوتاه مدت به اجرا درآوردیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام ایمن المصری عصر امروز در نشست خبری که با موضوع رونمایی از آثار علمی  موسسه علمی پژوهشی حکمت عقلی که در این موسسه برگزار شد بیان داشت: این موسسه تمام تلاش خود را در زمینه پژوهش فکری و انسانی بکار گرفته  و در خدمت عقل و فطری بشر گذاشته است.

 وی  با بیان اینکه  این موسسه یکی از موسسات وابسته به جامعه المصطفی حدود 7 سال در بعد عقلی در حال فعالیت است عنوان کرد: موسسه حکمت عقلی به دنبال تحقق اهداف بلند معرفتی، انسانی و جهان بینی است.  ما معتقدیم همه جنگ هایی که در جهان اتفاق افتاده معلول نبود عقل است؛ این موسسه به دنبال تحقق عقل فطری و منطقی به جای زور است.

 رئیس آکادمی حکمت عقلی ابراز داشت: برای تحقق این هدف سیاست کلی را درنظر گرفته، از جمله بحث قانونمند کردن اندیشه انسانی در امور معنوی است؛ این یک بحث جدیدی در این موسسه می باشد و ما معتقدیم این بحث را می شود درست کرد و ارائه داد، اگر این بحث درست نشود، قانون بدرستی در جهان به اجرا گذاشته نخواهد شد.

وی بیان داشت: برای تحقق این سیاست حدود 20کتاب در باب علوم عقلی تولید شد و درکنار آن نرم افزار عقلی وبا 4 همایش و 15 سیمنار علمی برگزار گردید و هدف این است که به اصل خود برگردیم.

 حجت الاسلام المصری گفت: این نظام حسی باعث پیدایش مشکلات و آسیب های اجتماعی است که در حال حاضر آن را درجامعه و در بین جوانان می بینیم.

 رئیس آکادمی حکمت عقلی افزود: برای برگرداندن این مسئله به اصل خود موفق شدیم،متونی براساس عقلانیت تولید کنیم، معتقدیم دیانت مبتنی بر عقلانیت است و ما هم به دنبال اجرا و تحقق این سیاست هستیم.

 حجت الاسلام المصری بیان داشت: سیاست سوم کادرسازی نیروی متخصص برای تحقق  فرهنگ عقل و عقلانیت است. برای تحقق این سیاست  موفق شدیم حدود 30 دوره کوتاه مدت با حدود 500نفر در داخل و خارج ایران به همراه دوره کوتاه مدت که حداکثر سه ماه طول می کشد به اجرا در بیاوریم.

وی افزود: یکی از برنامه این موسسه برای تحقق اهداف استفاده از هنر و مستند سازی بود، این مستند 90 دقیقه به عنوان حقیقت پنهان  است و در حال حاضر هم تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha