سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام حسین دهنوی

حوزه/ کارشناس مسائل خانواده گفت: اگر تمام امکانات زندگی فراهم باشد، ولی عشق، محبت، مودت و صمیمیت نباشد، آرامش فراهم نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسین دهنوی، پیش از ظهر امروز در همایش پیوند آسمانی «ویژه ازدواج طلاب و روحانیون جوان» که به همت مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران و با حضور بیش از 250 زوج طلبه، در سالن همایش مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) تهران برگزار شد، اظهار داشت: دین اسلام سرشار از آیات و روایات فراوانی است که به مهارت‌های ضروری زندگی از ابعاد گوناگون آن پرداخته است.

کارشناس و مشاور مسائل خانواده، به ارائه مهارت‌های ضروری در زندگی زناشویی پرداخت و گفت:‌ عشق مهم‌ترین عامل ایجاد آرامش در زندگی زناشویی است.

وی با بیان این که اولیاء الهی برای رسیدن به آرامش راهکارهایی ارائه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً» یعنی مهم‌ترین عامل ایجاد آرامش در زندگی عشق است؛ عشقی که بر اساس ایمان و محبت باشد و اگر تمام امکانات زندگی فراهم باشد، ولی عشق، محبت، مودت و صمیمیت نباشد، آرامش فراهم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دهنوی با اشاره به لزوم مدیریت صحیح و عقلانی مرد در روابط بین خانواده خود و همسرش، اظهار داشت: هر کس جایگاه خود را دارد و از این رو محبت را باید عادلانه و منصفانه به همسر، خواهر و مادر ابراز کرد؛ بنابراین ضرورت دارد که برای حفظ آرامش و تداوم مهر و محبت در روابط زناشویی، از هرگونه مسئله ای که باعث ایجاد تنش ‌شود، به شدت پرهیز کرد.

وی، داشتن صداقت و دوری جستن از دروغ را برای ایجاد یک زندگی سالم بسیار مهم ارزیابی کرد و خطاب به طلاب گفت: البته منظورم این نیست که هر اتفاقی در روز برای‌تان می‌افتد، سریع به همسرتان بگویید، چرا که گاهی بازگو کردن همه اتفاقات، سبب سوء ظن زوجین به هم می‌شود.

 کارشناس و مشاور مسائل خانواده با بیان این که صداقت این نیست که هر اتفاقی در زندگی افتاد در سریع ترین زمان ممکن! به همسر و یا خانوده اطلاع دهیم، گفت: اگرچه دروغ گفتن حرام است، اما راست گفتن نیز واجب نیست و این حرف غلطی است که زوج های جوان بگویند چون عهد کرده‌ایم، پس هیچ چیزی را نباید از هم پنهان کنیم.

همچنین در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام  آقارفیعی جراح و متخصص طب اسلامی در رابطه با رژیم غذایی دینی و توجه به تغذیه سالم توصیه هایی را به 250 زوج حاضر در همایش ارائه داد.

 42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha