جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسالم سید لطف الله حیات الغیب - مدرسه کمالیه خرم آباد

حوزه/ حجت الاسلام حیات الغیب، امر به معروف را وظیفه ای همگانی خواند و تصریح کرد: روحانیون باید در منابر و فضای مجازی فلسفه حجاب و آسیب های خانوادگی و اجتماعی بی حجابی را تبیین کنند.

حجت الاسلام لطف الله حیات الغیب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: اسلام روابط زن و مرد و پوشش در جامعه را در چارچوب خاص و با رعایت حدود و ضوابط تعیین کرده و با هر گونه بی بند و باری و لجام گسیختگی مخالف است.

مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر اساسی ترین و کاربردی ترین راه برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است، تصریح کرد: اسلام همه را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کرده و از ما خواسته در مقابل اعمال و رفتار همنوعان خود بی تفاوت نباشیم و با رعایت شرایط و اصول امر به معروف و نهی از منکر نسبت به انجام این فریضه در جامعه اقدام نماییم.

رئيس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستان، تبلیغ و تبیین حکمت ها و علت های لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه را نیز از موارد فرهنگ سازی پوشش مناسب در جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: در این رابطه باید مبلغان، فعالان فرهنگی و دلسوزان، نسبت به تحکیم بنیان خانواده تلاش کنند تا در محافل و مجالس مختلف نسبت به تاکیدات قرآن و دین مبین اسلام در خصوص رعایت و لزوم فرهنگ حجاب و عفاف موارد لازم را بیان نمایند.

حجت الاسلام حیات الغیب، سست شدن بنیان خانواده، کاهش تمایل به ازدواج و تشکیل خانواده، سردی روابط خانوادگی، کاهش تمرکز ذهنی و اتلاف وقت و انرژی افراد جامعه نسبت به محبت و وظایف محوله در خانواده ها را از تبعات و پیامدهای بدحجابی برشمرد.

وی، التهاب و ناآرامی روانی در جامعه، خشونت و مزاحمت جنسی علیه زنان، گسترش انحرافات اخلاقی و انحطاط معنویات و اخلاق در جامعه را از دیگر تبعات بدحجابی و بی حجابی عنوان کرد و یادآور شد: وقتی آیات قرآن به صراحت زنان و مردان را به رعایت عفاف و حجاب دعوت می نماید به معنای آن است که رشد اخلاقی و کمال انسانی در راستای کنترل و تهذیب نفس محقق خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد، پیشگیری از طمع ورزی بیمار دلان، مصون ماندن زنان از مزاحمت ها و پاکیزگی و طهارت خانوادگی افراد جامعه را در راستای رعایت حجاب و عفاف دانست و بیان داشت: امروز باید خانواده ها بخصوص پدران و مادران به عنوان اولین مبلغ تربیتی در خانواده نسبت به رعایت حجاب و عفاف حساس باشند و ضمن ارائه الگوی مناسب در پوشش به فرزندان خود تلاش کنند فرهنگ حجاب و عفاف از همان ابتدا در بین ارکان اجتماع نهادینه شود.

حجت الاسلام حیات الغیب با بیان اینکه مبلغان نیز وظیفه سنگینی در رابطه با تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارند، اظهار داشت: مبلغان باید در منابر و سخنرانی های خود نسبت به تبلیغ و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف و پیامدهای بدحجابی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به این که امروز تمام مسائل فرهنگی هدایت شده از غرب با هدف سست شدن بنیان خانواده و گسترش فساد اخلاقی در جوامع مسلمان ساخته و آماده می شود، افزود: در این راستا باید با بصیرت افزایی جوانان، زنان و مردان تلاش کنیم اقدامات دشمن اثر گذاری خود را از دست دهد، چرا که زمانی جوانان فلسفه دین و لزوم رعایت عفاف و حجاب را درست تحلیل می کنند که لزوم رعایت عفاف و حجاب را به درستی درک کرده باشند و در این راستا مبلغان و فعالان فرهنگی باید آیات و روایات قرآنی در خصوص لزوم حجاب در جامعه را نهادینه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha