جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اخلاق اسلامی

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: تقویت جایگاه علمی و اخلاقی حوزه، مهم ترین انتظار و مطالبه عموم حوزویان از مدیر جدید حوزه های علمیه می باشد.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»با اشاره به اینکه تقویت جایگاه علمی و اخلاقی حوزه، مهم ترین انتظار و مطالبه عموم حوزویان از مدیر جدید حوزه های علمیه می باشد، ابراز داشت: با انتصاب آیت الله اعرافی و وجود توانایی، مدیریت و سوابق درخشان وی، بسیار امید است که حوزه در دو عرصه مهم علم و اخلاق همچون گذشته روند متعالی و رو به رشدی داشته باشد.

وی افزود: البته ناگفته نماند که ما یک مقدار به ویژه در عرصه علمی و آموزشی دچار رکود شده ایم که باید برای خروج از این وضعیت، فکر جدی و اساسی کرد.

این استاد حوزه علمیه خواهران تاکید کرد: امروز در حوزه های علمیه خواهران نیازمند نگاه و تحول جدیدی هستیم که در عین حال به اقتضائات و نیازهای روز جامعه نیز توجه و التفات لازم صورت گیرد.

دکتر تاجیک گفت: خوشبختانه سابقه روشن و درخشان آیت الله اعرافی نشان می دهد که ایشان نگاه خوبی به حوزه های علمیه خواهران داشته و به تقویت بنیه علمی در کنار توجه به اصالت های سنتی حوزه توجه خاصی دارند.

وی در ادامه با اشاره به این که در کنار مباحث علمی و آموزشی نباید از اهمیت فعالیت های فرهنگی حوزه در سطح جامعه غافل شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی باید بستر لازم برای فعالیت فرهنگی بانوان طلبه که دغدغه انقلاب و ارزش های اسلامی دارند بیش از پیش فراهم شود تا آن ها بتوانند در هدایت جامعه زنان ایفاگر نقش بیشتر و مطلوب تری باشند.

این استاد حوزه خواهران افزود: بخش مهمی از هشدار مقام معظم رهبری نسبت به وضعیت ولنگاری فرهنگی به حوزه خانواده و زنان بر می گردد؛ به این معنا که ما چه مقدار توانسته ایم تاثیرات لازم فرهنگی را بر این بخش داشته باشیم.

وی بیان داشت: امروز انتظار این است که از ظرفیت حوزه برای تربیت و تعالی جامعه حداکثر استفاده صورت گیرد؛ به ویژه با عنایت به این اصل که اساساً نقش بانوان در تحول فرهنگی بیشتر از آقایان می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha