جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 برداشته شدن ممنوعیت حجاب برای دختران شهر لاگوس نیجریه

حوزه/ از این پس دختران شهر لاگوس در کشور نیجریه نیز می‌توانند با حجاب سر کلاس درس حاضر شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دادگاهی در شهر «لاگوس» نیجریه طبق حکمی ممنوعیت حجاب را برای دختران در مدارس عمومی این شهر لغو کرد و مسلمانان نیجریه در پی این تصمیم به جشن پرداختند.

این حکم اخیرا در جلسه تجدیدنظر دادگاه شهر لاگوس به تصویب رسید. 3 سال پیش زمانی که حکم ممنوعیت حجاب برای دختران در مدارس عمومی صادر شد، 2 دختر دانش آموز نیجریه‌ای با شکایت به دادگاه این کشور خواستار تجدیدنظر در این حکم شده بودند.

اسحاق اکینتولا مدیر انجمن نگرانی حقوق مسلمانان که یک گروه حقوق بشر نیجریه می‌باشد دراین رابطه گفت: حق و حقیقت سرانجام بر باطل غالب است.

برپایه این گزارش به نقل از national.deseretnews.com، اعضای هیات دادرسی به اتفاق آراء حکم مقتدرانه‌ای بر قانونی بودن استفاده از حجاب دادند که این نشان می‌دهد تمامی زنان مسلمان در سرتاسر کشور می‌توانند محجبه باشند.

او همچنین از صبر و تحمل دانش آموزان در برابر تحریکات از زمان حکم اولیه قدردانی کرد.

در این میان کشمکش در پوشیدن روسری در مدارس جنوب غربی اوسون نیجریه همچنان ادامه دارد. در ماه ژوئن یک دادگاه در شهر اوسون نیجریه به دختران مسلمان اجازه داد که با حجاب در مدارس حاضر شوند که این مسئله سبب خشم مسیحیان شد.

در کشور نیجریه مسلمانان در ناحیه شمالی و مسیحیان در ناحیه جنوبی اکثریت را تشکیل می‌دهند و مسئله اجازه پوشش اسلامی و حجاب به یکی از دغدغه‌ها و کشمکش‌ها میان هر دو گروه تبدیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha