جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آيت الله العظمي صافي در دیدار مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ حضرت آیت الله صافی تصریح کردند: در طول تاريخ ، هميشه حوزه‌هاي شيعي مستقلّ بوده و روي پاي خود ايستاده و خدمت به بندگان خدا و ارشاد و هدايت مردم را وظيفه شرعي خود مي‌دانستند

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، در دیدار آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور  با اشاره به سابقه طولاني حوزه‌هاي علميه و خدمات فقها و علماي بزرگ در قرن‌هاي متمادي، گفتند: در طول تاريخ هميشه حوزه‌هاي شيعي مستقلّ بوده و روي پاي خود ايستاده و خدمت به بندگان خدا و ارشاد و هدايت مردم را وظيفه شرعي خود مي‌دانستند. امتياز مهم حوزه‌ها استقلال آنها در طول تاريخ بوده که بايد اين امتياز حفظ شود که در سايه استقلال حوزه بتواند وظايف اصلي خود را انجام دهد.

معظم له در ادامه با اشاره به تبليغات مسمومي که ضدّ اسلام و تشيّع به طور وسيع وجود دارد، افزودند: در امر تبليغ دين و پاسخگويي به شبهات و اشکالات حوزه علميه هميشه بايد آماده باشند تا بتوانند نقشه‌هاي دشمنان اسلام را نقش بر آب نمايند.

 ايشان تصریح کردند: روش سنّتي حوزه‌ها که عامل پيشرفت آنها بوده بايد حفظ شود و حوزه‌ها هميشه رو به رشد باشند و طلاب ان شاء الله به مراتب بالاي علم و عمل برسند.

این مرجع تقلید، در رابطه با رشد علمي حوزه‌هاي شهرستان‌ها، تصریح کردند: لازم است تعدادی از اساتيد حوزه علميه قم به شهرستان‌ها رفته و در آنجا مشغول تعليم و تربيت طلاب شوند.

حضرت آية الله صافي ادامه دادند: دروس آزاد هميشه در حوزه‌ها متداول بوده که الآن هم بايد اين روش ادامه پيدا کند که شاگرد بتواند خود استاد ورزيده و عالم به علوم مختلف ديني را انتخاب نمايد.

معظم له همچنین براي موفقيت مدير حوزه‌هاي علميه دعا کردند و گفتند: با حسن سابقه‌اي که از جنابعالي در مسئوليت‌هاي گذشته اطلاع داريم ان شاء الله بتوانيد براي پيشرفت حوزه‌هاي علميه و رفع کمبودها و مشکلات قدم‌هاي مؤثري برداريد و رضايت صاحب اصلي حوزه‌ها وجود مقدّس آقا امام زمان(عج)را کسب نماييد و مورد عنايت و توجّهات ايشان قرار بگيريد.

ایشان در پایان افزودند: وظيفه‌اي که شما بر عهده گرفته‌ايد بسيار سنگين است و مسئوليت مهمّي بر دوش شما گذاشته شده و اميدوارم بتوانيد با اخلاص و استمداد از ساحت مقدّس حضرت ولي عصر عجّل الله تعالي فرجه الشريف به بهترين وجه ممکن اداي وظيفه نماييد.

در ابتداي اين ديدار آیت الله اعرافی،  مدير حوزه‌هاي علميه گزارشي را از برنامه های خود ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha