چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام فرحانی معاون آموزش حوزه در گفت وگو با خبرگزاری حوزه

حوزه/ معاون آموزش حوزه مهم ترین رویکرد این معاونت را تقویت سیر علمی و محتوایی حوزه عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای برنامه اصلاح سطح یک حوزه، ارتقای علمی و افزایش کارایی طلاب در عرصه های مختلف از جمله مهارت های تبلیغی و آشنایی با قرآن و حدیث است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه از معاونت آموزش حوزه در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اینکه آیت الله اعرافی در جریان بازدید از این معاونت به قدردانی از تلاش های انجام شده پرداخت و دستور استمرار کارهای تحولی را داشت، گفت: مدیر حوزه های علمیه برنامه ریزی و تقویت دروس خارج و تدوین نقشه جامع رشته ها را جزء اولویت های محتوایی حوزه اعلام کردند که ان شاء الله معاونت تلاش می کند در همین راستا قدم بردارد.
وی مهم ترین رویکرد این معاونت را تقویت سیر علمی و محتوایی حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: هدف از اجرای برنامه اصلاح سطح یک حوزه، ارتقای علمی و افزایش کارایی طلاب در عرصه های مختلف از جمله مهارت های تبلیغی و آشنایی با قرآن و حدیث است.
معاون آموزش حوزه های علمیه تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از اهداف اصلاح سطح یک حوزه این است که طلاب علوم پایه را قوی تر بخوانند و فقه و اصول سطح یک را تقویت کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی افزود: رویکرد اصلی در برنامه اصلاح سطح دو و سه حوزه نیز به وجود آوردن توازنی است که سبب تقویت طلاب حوزه در عرصه های مختلف شود.
وی با بیان اینکه تغییرات فوری در برنامه آموزشی حوزه مطرح نیست، ابراز داشت: مهم ترین برنامه این معاونت در حال حاضر اجرای برنامه اصلاح سطح یک حوزه است؛ اجرای این طرح در مدارسی که علاقه مند هستند و شاخص های لازم را نیز از نظر ما دارند، افزایش خواهد یافت تا این برنامه مبنای دیگر حرکت های حوزه قرار گیرد.
معاون آموزش حوزه های علمیه همچنین به توسعه زبان آموزی در حوزه اشاره کرد و گفت: آموزش زبان از هشت شهر در تابستان سال گذشته آغاز شد؛ اگر خروجی کارگاه دانش افزایی اساتید دست ما را بگیرد، طرح آموزش زبان برای سال تحصیلی جدید در 23 استان و هشتاد شهر کشور اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha