پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله قبلان

حوزه/ آیت الله قبلان در دیدار با وزیر امور دینی اندونزی بر حفظ ارتباط رهبران مسلمین و تلاش برای آشکار کردن اسلام حقیقی تاکید کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌ آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دیدار با "لقمان حکیم سیف" وزیر امور دینی اندونزی و "احمد خازن خمیدی" سفیر اندونزی در لبنان، حل قضیه فلسطین را زمینه ساز حل بسیاری از بحران های موجود در کشورها دانست و افزود: به همین خاطر ما باید برای بازگشت پناهندگان فلسطینی به سرزمین خود و برپایی یک دولت اسلامی مستقل که پایتخت آن قدس شریف باشد، تلاش کنیم.

وی  از رهبران مسلمین خواست ارتباط خود را حفظ کنند و برای حل اختلافات از طریق گفتگو اقدام کنند، به ویژه که اسلام دین وحدت و استواری و همیاری است و تاکید می کند که مسلمانان اختلافاتشان را کنار بگذارند و حقیقت اسلام را که به تفکر باز و همکاری و کنار گذاشتن کینه ها و دشمنی ها دعوت می کند، برای همه آشکار سازند.

طرف اندوزیایی نیز در این دیدار پیشنهاد داد تا یک یک نشستی با حضور رهبران مسلمین برگزار شود و مشکلاتی که گریبانگیر وحدت امت اسلامی شده را بررسی کنند. هم چنین برای حل بحران بحرین و یمن چاره اندیشی کنند و برای پیروزی ملت فلسطین و قضیه آن همراه شوند. رهبران باید برای مقابله با تروریسم تکفیری و صهیونیستی تلاش کنند و در این را روحیه اسلامی که تروریسم  و تکفیر را رد می کند و امر به معروف و تفکر باز و همکاری در کار خیر می کند استمداد بجویند. رهبران مسلمین باید امت اسلامی را برانگیزند و آن ها را زیر شعار "لا إله إلّا الله محمّد رسول الله" متحد سازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha