جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ اداره زائران غیر ایرانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در چهار ماه نخست سال جاری به ۳۱ هزار و ۶۶۰ زائر و گردشگر خارجی خدمت رسانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رئیس اداره زائران غیر ایرانی گفت: ارائه خدمات و میزبانی از حدود ۳۱ هزار و ۶۶۰ زائر و گردشگر خارجی در چهار ماه نخست سال 1395 از جمله اقدامات این اداره می باشد.
کمال ثریا اردکانی افزود: در چهار ماه نخست سال جاری، حدود یک هزار و ۲۷۰ گروه توریستی در حرم بانوی کرامت حضور یافتند که بیشترین آمار متعلق به کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، بلژیک، چین، روسیه، آمریکا و ... بوده است
وی با اشاره برگزاری بیش از 240 نشست تخصصی و جلسه پرسش و پاسخ برای توریست های مسیحی و غیر مسلمان گفت: در این مدت، حدود 700 حلقه معرفت ویژه زائران اردو، عربی و آذری زبان و 290 تور حرم شناسی ویژه زائران مسلمان خارجی از 29 کشور برگزار شد.
رئیس اداره زائران غیر ایرانی خاطرنشان کرد: آمار زائران و گردشگران خارجی اعلام شده، تنها شامل افرادی می شود که به این اداره مراجعه کرده اند، درحالی که تعداد زائران غیر ایرانی که در حرم بانوی کرامت حضور می یابند، به مراتب بیشتر از آمار ارائه شده می باشد.
وی به حضور پروفسور مایکل کوهن جامعه شناس آلمانی که چندی پیش میهمان آستان مقدس بود و با کارشناسان این اداره به گفت و گو و تبادل نظر پرداخته بود، اشاره کرد و گفت: این اندیشمند آلمانی پس از بازگشت به کشور خود، با ارسال نامه ای نظرات خود را از سفر به ایران و قم و برنامه حرم مطهر روایت کرده که در بخشی از این نامه آمده است:«می خواهم یک تشکر خیلی گرم برای شما بفرستم؛ این تنها یک فرصت استثنایی برای دیدن این مکان مقدس نبود؛ بلکه جای خوشحالی است برای تجربه یک گفت و گوی آزادانه و باز... دوباره به ایران خواهم آمد و باعث خوشحالی من خواهد بود که دوباره به قم بیایم و از این جو دوستانه با گفتگوی بدون غرض ورزی لذت ببرم...».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha