جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اقامه نماز

حوزه/ بازاریان و اصناف بهترین مبلغان و مروجان احکام دینی در جامعه هستند و می توانند با نصب بنر یا حدیثی از امامان معصوم(ع) فرهنگ اقامه نماز و سیره اهل بیت(ع) را در بین مردم نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام چراغیان، امروز در همایش طرح "منهاج"، در سالن حوزه هنری استان لرستان، در خرم آباد، گفت: بازاریان و اصناف همیشه از معتمدان مومن و متعهد مردم بوده اند و باید تلاش کنند در هیاهوی جامعه امروز نیز مبلغان و مروجان خوبی برای احکام اسلامی به خصوص نماز اول وقت در جامعه باشند.

کارشناس مرکز تخصصی نماز با اشاره به اهمیت نماز اول وقت و ضرورت بجا آوردن این فریضه در جامعه، افزود: در آیات و روایات به خوبی و صریح اهمیت نماز اول وقت  تبیین شده است.

حجت الاسلام چراغیان با اشاره به اینکه از شاخصه های فرد مومن اقامه نماز اول وقت و رسیدگی به محرومان و نیازمندان جامعه است، خاطر نشان کرد: غفلت از نماز و فراموشی یاد مرگ، انسان را را از رحمت و سعادت الهی دور می کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در کنار بازار ساخت حوزه علمیه و مسجد نیز مرسوم بود، ابراز داشت: بازاریان و اصناف بهترین مبلغان و مروجان احکام دینی در جامعه هستند و می توانند با نصب بنر یا حدیثی از امامان معصوم(ع) فرهنگ اقامه نماز و سیره اهل بیت(ع) را در بین مردم نهادینه کنند.

حجت الاسلام چراغیان در پایان یادآور شد:بازار محل رفت و آمد و مرکز خرید است و اقامه نماز اول وقت در بین بازاریان و اصناف می تواند در نهادینه کردن فرهنگ نماز اول وقت در جامعه موثر باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha