چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حرم امام رضا(ع)

حوزه/ یک تازه مسلمان آمریکایی ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: عشق به امام رضا(ع) من را به این دیار کشانده است و لذت حضور در این بارگاه منور با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، جاناتان که بعد از مسلمان شدن نام یوسف علی را برای خود برگزیده است، پس از تشرف به حرم مطهر رضوی اظهار کرد: 5 سال پیش به حرم امام رضا(ع) مشرف شدم و در اولین لحظات حضورم، از خدا خواستم دوباره زمینه تشرفم به این بارگاه را فراهم کند.

وی که در سن 26 سالگی به دین اسلام گرویده است، در خصوص چگونگی تشرف و شیوه آشنایی­اش با این دین ابراز کرد: در سن نوجوانی به خدا اعتقادی نداشتم، اما با مطالعه کتاب های فلسفی و تحقیقات درباره دین اسلام به این دین آسمانی گرایش پیدا کردم و تصمیم گرفتم این دین را برگزینم.

دانش  پژوه حوزه علمیه در کالیفرنیا، افزود: تاسیس حسینیه ای نزدیک محل سکونتم در کالیفرنیا و آشنایی با روحانی این حسینیه موجب شد، بیشتر و کامل تر با جزئیات دین اسلام آشنا شوم و دریافتم این دین کاملترین و جامع ترین دین خداوند است و بر سایر ادیان برتری دارد.

وی در حاشیه بازدید از گنجینه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی گفت: این مجموعه حیرت آور و جذاب است و معماری زیبا و نفایس موجود در این موزه جلوه منحصر به فردی به این مکان بخشیده و حالت معنوی و روحی خاصی به انسان منتقل می کند.

یوسف علی ابراز کرد: وجود این مجموعه کم نظیر یک ثروت و شانس بزرگ است که نصیب ایرانیان شده است. به آنان غبطه می خورم، زیرا داشتن چنین مجموعه ای در  کشور آمریکا دست نیافتنی است.

وی با بیان اینکه از اولین حضورم در کشور ایران تصمیم گرفتم به این کشور مهاجرت کنم، ادامه داد: از ابتدای ورودم به کشور ایران، احساس کردم پاسخ تمام سئوالاتم و گمشده ام را می توانم در این کشور بیابم، از این رو تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم آمده و در این شهر تحصیلات حوزوی را دنبال کنم.

گفتنی است، یوسف علی همراه گروهی متشکل از20 نفر از مسلمانان کشور آمریکا ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی از مجموعه موزه های آستان قدس رضوی از جمله، گنجینه های قرآن و نفایس آستان قدس رضوی، قرآن های خطی و منسوب به ائمه اطهار(ع)، موزه استاد فرشچیان، تالار مرقعات، جلدها و ابزار کتابت، گنجینه هدایای مقام معظم رهبری و... بازدید کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha