جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام داوود نمازی

حوزه/ مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیون با بیان این که شرح وظایف مشاوران روحانی استانداران تدوین و ابلاغ شده است، گفت: وزیر کشور بر استفاده استانداران سراسر کشور از نظرات مشاوران روحانی تأکید دارد.

حجت الاسلام و المسلمین داود نمازی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در حاشیه گردهمایی مشاوران روحانی استانداران سراسر کشور که در محل سالن شهید رجایی وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: این گردهمایی، دومین جلسه مشاوران روحانی استانداران سراسر کشور بود که طی یک روز و به میزبانی  وزارت کشور برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: اولین گردهمایی مشاوران امور روحانیون استانداران سراسر کشور، دی ماه سال گذشته و طی دو روز، به میزبانی شهر قم برگزار شد که در روز اول این همایش، جلسه مشاوران روحانی استانداران با مدیران عالی حوزوی از جمله رئیس مرکز خدمات حوزه، مدیر حوزه های علمیه کشور و مدیر حوزه های علمیه خواهران، آیت الله مقتدایی به عنوان دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین مروی به نمایندگی از دفتر مقام معظم رهبری و همچنین برخی از مسئولین وزارت کشور برگزار شد؛ در روز دوم  گردهمایی نیز، با اکثر قریب به اتفاق مراجع تقلید و علما، دیدارهایی صورت گرفت.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت ادامه داد: گردهمایی دوم مشاوران روحانی استانداران سراسر کشور، قرار بود زودتر از زمان فعلی برگزار شود، اما به دلیل برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، به تعویق افتاد تا این که در این زمان و به میزبانی خود وزارت کشور برگزار شد.

وی افزود: دومین گردهمایی مشاوران روحانی استانداران سراسر کشور را قدری کاری تر و عملیاتی تر از جلسه اول برگزار کردیم، به این معنی که بسیاری از مسئولین وزارت کشور در این جلسه که بخش عمده آن بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، حضور پیدا کرده و تا حدودی گزارشات خاص از جمله مباحث امنیتی و آسیب های اجتماعی را مطرح کردند تا مشاوران روحانی استانداران، بیش از پیش در جریان امور قرار گیرند. 

حجت الاسلام و المسلمین نمازی اضافه کرد: در ادامه این جلسه شاهد حضور دکتر رحمانی فضلی، وزیر کشور  و همچنین آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه  کشور بودیم و نقطه نظرات متنوعی در این جلسات مطرح شد؛ البته به برخی از امور و کارها نیز در این جلسات اشاره شد که باید آن ها را پیگیری کرد.

وی در ادامه با بیان این که مشاور امور روحانیون استانداران، یک جایگاه اجرایی نیست، بلکه یک یک جایگاه مشورتی است که البته خود استاندران آنان را منصوب می کنند، خاطرنشان کرد: تا به حال، شرح وظایف مشخصی برای مشاوران امور روحانیت استانداران در سراسر کشور، مشخص نشده بود که در این گردهمایی دوم، توانستیم شرح وظایفی را برای این عزیزان مشخص کرده و اعلام شد که انتظار ما انجام این امور توسط مشاوران روحانی استانداران است.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، در خصوص میزان کارآیی مشاوران روحانی استانداران در سراسر کشور، گفت: در همه تشکیلات های دنیا، نقش مشاورین و ظهور و بروز و کارآیی آنان، بستگی به این دارد که طرف مشورت گیرنده تا چه میزان به مشاوران و مشورت های ارائه شده از سوی آنان بها بدهد.

وی با بیان این که از رابطه استانداران اکثر نقاط کشور با روحانیون و به ویژه مشاوران روحانی آنان مطلع هستم، یادآور شد: در بسیاری از استان ها، واقعا شاهد آن هستیم که استانداران، به صورت مطلوب و شایسته ای از نظرات و مشورت های مشاوران روحانی استفاده می کنند و البته در برخی از استان ها که تعدادشان هم بسیار اندک است، استانداران از وجود مشاوران روحانی خود کمتر استفاده می کنند که این امر گله هایی را ایجاد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین نمازی در پایان گفت: در جلسه اخیر مشاوران امور روحانیون استانداران سراسر کشور با دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، مقرر شد تا شخص وزیر در جلسه با استانداران سراسر کشور، نسبت به موضوع بهره گیری بیشتر استانداران از مشاوران روحانی، تأکید کنند و علاوه بر آن، طی ابلاغیه ای از سوی وزیر کشور، این موضوع به استانداران اعلام شود، تا در نهایت شاهد بالا رفتن استفاده از ظرفیت های مشاوران روحانی استانداران، در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha